تجلیل از ۷۰۰ نفر از پیشکسوتان کرمانشاهی در دفاع مقدس

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه برشناساندن ارزش‌ها، دستاورد‌ها و داشته‌های دفاع مقدس به جوانان، نوجوانان و نسل‌های آینده تاکید کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس امسال ۴۰ برنامه را برای اقشار مختلف مردم تدارک دیده‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سردار بهمن ریحانی عصر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، نقش کرمانشاه را در دفاع مقدس بی‌بدیل توصیف کرد و گفت:تنوع قومیتی و مذهبی در کرمانشاه تبدیل به وحدت شد تا جایی‌که در دفاع مقدس گردان‌های شیعه، سنی و اهل حق در کنار یکدیگر از خاکشان دفاع کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری تبدیل به سینه ستبر و چهره زیبای انقلاب اسلامی شدند.

او شعار امسال هفته دفاع مقدس را «ما قوی هستیم» اعلام کرد و گفت: اولین برنامه این هفته تجلیل از پیشکسوتان و نقش‌آفرینان دفاع مقدس است که روز دوشنبه ۳۱ شهریور به صورت همزمان در سراسر کشور و با سخنرانی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

سردار ریحانی افزود: این برنامه برای تجلیل از حدود ۷۰۰ نفر از پیشکسوتان کرمانشاهی در دفاع مقدس روز دوشنبه ساعت ۸.۳۰ صبح در حسینیه ثارالله با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار می‌شود.

این فرمانده سپاه با اشاره به افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در بوستان شاهد کرمانشاه در روز ۳۱ شهریور گفت: نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری روز مقاومت در گیلانغرب، اعزام گروه‌های دامپزشکی به مناطق عشایری، دیدار با خانواده معظم شهدا، تکریم از مدافعان سلامت و تجلیل از اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که برگزار می‌شود.

سردار ریحانی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی برخی از مردم در مناطق محروم استان گفت: برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده در هفته دفاع مقدس ۱۰ هزار بسته حمایتی ۳۰۰ هزار تومانی بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) کرمانشاه از اعزام کاروان‌های پزشکی متخصص و فوق تخصص به مناطق مرزی برای درمان رایگان مردم خبر داد و اظهار داشت: در هشت نقطه از استان با اولویت مناطق مرزی گروه‌های پزشکی شامل پزشک عمومی، متخصص، فوق‌تخصص، دندان‌پزشک، جراح مستقر می‌شوند و به مردم خدمات موردنیاز را ارایه می‌دهند.

او افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار را یکی دیگر از برنامه‌های هدف دانست و گفت: حداقل در بحث محرومیت‌زدایی در چهار سال اخیر حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم استان هزینه کردیم و ۲۹۲ باب منزل مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و ۳۰۰ واحد را برای زلزله‌زدگان ساختیم که کار‌های بسیار ارزشمندی است.



مردم بزرگترین پشتوانه نظام هستند

 

سردار ریحانی در ابتدای سخنان خود دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگ عاشورایی و حسینی دانست و افزود: دفاع مقدس یک حادثه بزرگ الهی، تاریخی و یک معجزه الهی بود و برکات دفاع مقدس است که امروز ما را در همه بستر‌ها به سربلندی و عزت و پیروزی رسانده است.

این فرمانده سپاه با اشاره به اینکه بزرگترین دستاورد دفاع مقدس خودباوری است که به مردم داده است، اظهارداشت: امروز با اتکا به این خودباوری بسیاری از تجهیزات نظامی پیشرفته را در اختیار داریم و هرگز در مقابل سرکرده شیاطین سرخم نخواهیم کرد.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) کرمانشاه مردم را بزرگترین پشتوانه نظام و شاه‌کلید دفاع مقدس دانست و گفت: چه در آن زمان و چه در زمان کنونی، مردم با همه مشکلاتی که داشتند و دارند وارد میدان شدند و پیروزی‌های بسیاری را به دست آوردیم.

سردار ریحانی افزود: اگر نتوانیم عبرت‌ها، تجربه‌ها و داشته‌های دفاع مقدس را برای نسل امروز و آینده بازگو و تحلیل کنیم بزرگترین ستم را انجام داده‌ایم و بزرگداشت هفته مقدس زمان مناسبی برای دستیابی به این مهم است.

او ولایت‌مداری، مردم‌داری و حل مشکلات مردم را رمز پیروزی دفاع مقدس بیان کرد و گفت: امام راحل ملت‌های ستم‌دیده همسایه را از خواب بیدار کرد و حق بزرگی برگردن مردم و سایر ملت‌ها دارد و این در حالی است که جوانان ما باید بدانند دشمنان به دنبال تضعیف جایگاه ولایت هستند، اما امام و مقام معظم رهبری توانستند این کشتی را به سرمنزل مقصود برسانند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.