مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور:

برنامه های مختلفی جایگزین پیاده روی اربعین می شود

حجت الاسلام والمسلمین احمدی گفت: به دنبال لغو پیاده روی اربعین، برنامه‌های مختلفی در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین احمدی، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور در همایش فعالان اربعین در بندرعباس گفت: با توجه به تصمیم مسئولان کشور عراق، امسال پیاده روی اربعین برگزار نمی‌شود، ولی در سراسر کشور برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه مقامات کشور عراق کافی نبودن زیرساخت‌های بهداشتی در این کشور را علت لغو پیاده روی اربعین مطرح کرده اند، افزود: برگزاری ۱۷همایش ملی، منطقه‌ای و بین المللی در دانشگاه‌های کشور، برگزاری نمایش‌های آیینی و سرود و قرائت زیارت عاشورا در روز ۱۹ صفر در مدارس، ادارات و دیگر اماکن فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت اربعین حسینی در سطح کشور برگزار می‌شود.

او گفت: پویش مهر اربعین نیز از دیگر برنامه‌های ستاد اربعین است که در قالب آن کمک‌های مردمی برای کمک به دانش آموزان نیازمند توسط موکب‌ها جمع آوری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این مراسم، فرهنگ اربعین را عامل زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا دانست و گفت: این فرهنگ، فرهنگ به هم پیوستگی غدیر، عاشورا و انتظار است.

سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان هم گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا و شرایط کشور عراق برنامه‌ای برای اعزام مواکب به این کشور نداریم و پیاده روی اربعین برگزار نمی‌شود.

ناجی افزود: باید با همدلی و همکاری برای اقناع افکار عمومی در این خصوص تلاش شود تا برای مرزبانان کشور زحمتی ایجاد نشود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.