تشدید شیوع کرونا در استان قزوین در روز‌های آینده/ کاهش ۲۰ درصدی توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با توجه به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قزوین روز‌های سختی را درباره ادامه شیوع ویروس کرونا در روز‌های آینده خواهیم داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قدرت‌الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: متاسفانه شهروندان فکر می‌کنند بیماری کرونا تمام شده در حالی که باید انتظار همنشینی با این ویروس طی ماه‌های آینده را همچنان داشت.

او، تنها ابزار دفاعی در برابر این ویروس کشنده را استفاده از ماسک دانست وافزود: متاسفانه با سهل انگاری‌های صورت گرفته در برابر این ویروس، درصد رعایت و استفاده از دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم قزوین طی چند هفته گذشته از ۸۰ به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

مهدیخانی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین، از سه‌شنبه با تشکیل تیم‌های نظارتی با متخلفان صنفی که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به عمل نمی‌آورند برخورد و واحد آنان هم با صدور حکم قضایی پلمب خواهد شد.

او، نانوایی‌ها، واحد‌های درمانی، مطب‌های پزشکی، مراکز تجاری و خرید را بزرگترین مناطق پرخطر و آلوده به بیماری کرونا دانست و افزود: با توجه به بیشترین موارد شکایتی از این مراکز، به شهروندان توصیه می‌شود تا در صورت مراجعه به هر یک از مراکز یاد شده، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به عمل آورند و استفاده از ماسک را نیز فراموش نکنند.

مهدیخانی ادامه داد: از ششم اردیبهشت تاکنون پنج هزار و ۴۶۴ مورد بازرسی با ۱۹۸ گشت مشترک در استان صورت گرفته که در این رابطه ۲۳۶ پرونده قضایی به ارزش سه میلیارد و ۸۵۳ میلیون و ۷۳۹ هزار ریال تشکیل شده است.

او ادامه داد: در حوزه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی، گران فروشی و نصب نکردن نرخنامه ۲۷ واحد پلمب و ۶۵ واحد نیز اخطار پلمب دریافت کرده‌اند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان، براساس مصوبه ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا قزوین، از این پس برگزاری جلسات در دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر با ۱۰ شرکت کننده قابل برگزاری است و در غیر این صورت با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار