مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران خبر داد؛

افزایش ۲۰ درصدی بارندگی در کلانشهر تهران؛ هزینه‌ بالای چاه‌های خانگی تکذیب شد

رضوی گفت: امسال میانگین بارش‌ها در استان تهران ۳۸۰ میلی متر ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن رضوی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در نشست خبری که ظهر امروز (دوشنبه)  برگزار شد با اشاره به میزان بارش در کشور در نوروز امسال گفت: خوشبختانه میانگین بارش‌ها در استان تهران امسال ۳۸۰ میلی متر ثبت شده که نسبت به متوسط ۵۰ سال گذشته ۷۱ درصد افزایش داشته و این رکوردی جدید است.

به گفته این مقام مسئول در سال آبی جدید شرایط بارندگی در استان تهران بسیار خوب بوده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در حال حاضر در طول سال آبی ۴۶۱/۷ میلی متر بارندگی داشته‌ایم به طوری که در سال گذشته ۳۸۴/۰۳ میلی متر متوسط پنجاه ساله به ثبت رسیده است و همچنین ۲۰ درصد بارش در تهران افزایش یافته و در کل کشور هم  میزان بارش ۶۱ درصد افزایش یافته است.

رضوی در خصوص هزینه چاه‌های آب خانگی گفت: هزینه چاه خانگی از یک و نیم تا ۴ میلیون تومان است و عددی مبنی بر ۲۳ میلیون تومان کذب است و هموطنان مراقب باشند.

رضوی با اشاره به متوقف شدن ۱۰ ساله، پروژه آبی سامانه شرق و غرب تهران افزود: این دو سامانه شامل انتقال آب از سد طالقان (سامانه غرب) و انتقال آب سد لار (سامانه شرق) به تهران است که اگر برای اجرای آن‌ها فکری نشود تهران در ۱۰ سال آینده بامشکل جدی مواجه می‌شود.

او با بیان اینکه تکمیل شدن سامانه شرق و غرب، تامین آب تهران را تا سال ۱۴۵۰ تضمین می‌کند، گفت: اگر سامانه شرق و غرب به سرانجام نرسد در ۱۰ سال آینده اولویت ما به جای کیفیت آب فقط تامین آن است و ما مجبور خواهیم شد هر نوع آبی را با هر کیفیتی به لوله‌ها منتقل کنیم.

رضوی با اشاره به اینکه سامانه شرق یک سال و نیم است به دلیل حفظ زیستگاه ماهی خال قرمز از سوی سازمان محیط زیست متوقف شده و هیچ دستگاه ناظری به این موضوع اهمیت نمی‌دهد، افزود: ما مجوز انتقال ۱۶۰ میلیون مترمکعب از سد لار و ۸۰ میلیون متر مکعب از سد طالقان به تهران را داریم، اما به دلیل تکمیل نشدن سامانه، امکان انتقال آن نیست.

او با اشاره به رسوب کردن سرمایه گذاری انجام شده در تکمیل سامانه شرق گفت: تکمیل نشدن سامانه شرق و غرب سبب استفاده بیشتر از آب‌های زیرزمینی و در نهایت افزایش فرونشست، پیشروی نیترات در آب و شور شدن آب شرب خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: استان تهران پس از استان سیستان و بلوچستان، دومین استان دارای شرایط سخت در تامین آب است.

رضوی در پایان با اشاره به بی توجهی نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی به پروژه‌های آب استان تهران افزود: در این دوره نیز هنوز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص دغدغه‌ای ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار