طراحی تخته نجات ویژه شناور‌های مسافری در بندر امام خمینی (ره)

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان از طراحی و تولید تخته نجات ویژه شناور‌های مسافری و عملیات‌های سنگین نجات دریایی در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: به منظور افزایش ضریب امدادرسانی در مواقع اضطراری دریایی تخته نجات ویژه شناور‌های مسافری و عملیات‌های سنگین نجات دریایی به همت کارشناسان دریایی بندر امام خمینی (ره) طراحی و تولید شد.

او افزود: یکی از موارد مهم در امر جستجو و نجات دریایی در مقیاس بزرگ، ارائه کمک در کمترین فاصله زمانی ممکن به نفرات به آب‌ افتاده است و از آنجا که شمار افراد مضطر در کشتی‌های مسافری حادثه دیده بسیار بالا بوده و از طرفی ظرفیت شناور‌هایی که در ساعات اولیه به محل حادثه می‌رسند برای نجات همه ناکافی است، لذا با توزیع این تخته‌ها در میان حادثه‌دیدگان و ایجاد قابلیت شناوری برای آن‌ها از طریق آویزان شدن به دسته‌های تعبیه شده، مدت زمان شناور نفرات را افزایش داده تا شناور‌های بزرگ که ظریفت بالایی برای جابجایی نفرات دارند، به تدریج وارد منطقه عملیاتی شوند.

دریس بیان داشت: با بهره گیری از این امکان ایجاد شده، ضمن افزایش ضریب امداد رسانی در مواقع اضطراری، در هزینه‌های نگهداری و خریداری تجهیزات امداد و نجات دریایی کاهش قابل ملاحظه‌ای به دست می‌آید.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.