ایجاد صنایع تبدیلی مهمترین اولویت اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، ایجاد صنایع تبدیلی زود بازده در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر را مهمترین اولویت این اداره کل در امسال برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدتقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با تشریح عملکرد اداره کل در زمینه سرمایه گذاری ،گفت: متقاضیان زیادی برای سرمایه‌گذاری در شش ماهه نخست امسال داشتیم که درخواست سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف از جمله کارخانه تولید خوراک دام و طیور، آبزیان، احداث سیلو، انبار در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر داشتند.

او افزود: براساس ضوابط سرمایه‌گذاری حاکم بر بنادر و در راستای فعالیت‌های این سازمان در بحث تخلیه و بارگیری، باید سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شود که روند افزایشی داشته باشد و این ماهیت کلی کار بنادر است.

انزان پور اشتغالزایی را از دیگر اولویت‌های اداره کل برشمرد و گفت: در زمینه اشتغال که یک دغدغه مهمی است فاکتور‌های مختلفی را در بحث سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیریم تا به ایجاد اشتغال پایدار کمک کند و در این راستا به دنبال برخی صنایع هم رفتیم تا موجب ایجاد اشتغال برای شهروندان نوشهری شود.

او افزود: همچنین با تعدادی از سرمایه‌گذاران توافق کردیم تا طرح‌های توجیهی و اقتصادی خود را ارائه کنند که از جمله آن کارخانه تولید خوراک دام و طیور با ظرفیت بالغ بر ۳۴۰ هزار تن در سال است که با راه‌اندازی این کارخانه تحول بزرگی در بندر نوشهر ایجاد شده  و بر روی اقتصاد کشور نیز تأثیرات بسیار مهم و کارآمدی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بندر نوشهر، گفت:یک شرکت تولیدکننده میوه‌های خشک، در فاز نخست به صورت آزمایشی فعالیت خود را در بندر نوشهر آغاز کرده است و از آغاز مهرماه به طور رسمی کار خود را شروع می‌کند و در فاز دوم نیز صادرات میوه خشک و ترانزیت و واردات و صادرات میوه در حوزه کشور‌های حاشیه دریای خزر را انجام خواهد داد.

او افزود: قرار است زمینی به مساحت هزار متر مربع در اختیار این شرکت قرار داده شود که در صورت موفقیت، کارخانه تولید میوه خشک و دمنوش‌ها راه‌اندازی شود که طبق پیش‌بینی‌ها برای حدود ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

دو طرح سرمایه‌گذاری نیز در آستانه صدور مجوز از سوی سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد که یک طرح مربوط به احداث کارخانه «قهوه» دارای بِرَند با مشارکت نمایندگی سه شرکت خارجی به منظور تولید «قهوه» برای مصارف داخلی و صادرات است، مجوز دیگری هم برای احداث سیلو با اعتبار ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان در دست اقدام است که در آینده نزدیک قرارداد آن نیز منعقد خواهد شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار