بسته اخبار حوادث ۳۱ شهریورماه ۹۹؛

رهایی جوان خاشی از چنگال آدم ربایان / دستگیری قاتل نوجوان دلگانی پس از ۴ سال فرار

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۳۱ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۳۱ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رهایی جوان خاشی از چنگال آدم ربایان

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "خاش"، جوان ۲۸ ساله خاشی پس از ۲ روز اسارت از چنگال آدم ربایان آزاد و یک آدم ربا نیز در این رابطه دستگیر شد.

سرهنگ "ابراهیم کوچک زایی" فرمانده انتظامی شهرستان "خاش  گفت: در تاریخ بیست و چهارم شهریور ماه سال جاری در پی ربایش جوانی ۲۸ ساله در یکی از محلات این شهرستان بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

او  گفت: در بررسی‌های به عمل آمده و در تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، مشخص شد سرنشینان یک دستگاه پژو پارس با پلاک مخدوش این جوان ۲۸ ساله را که در مسیر منزل به محل کار خود بود ربوده و به سرعت از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان "خاش" تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، به منظور حفظ جان این جوان، کارآگاهان پلیس آگاهی تلاش گسترده‌ای را برای رهایی او آغاز و در نتیجه تحقیقات تخصصی خود هویت آدم ربایان را شناسایی و مشخص شد، متهمان به دلیل اختلافات مالی این جوان را ربوده اند.

سرهنگ کوچک زایی گفت: سرانجام با تلاش پلیس، آدم ربایان عرصه را برخود تنگ دیده و پس از گذشت ۲ روز از آدم ربایی مجبور به آزادی این جوان در حوالی شهرستان "خاش" شدند.

او  خاطر نشان کرد: با آزادی این جوان تلاش برای دستگیری عاملان آدم ربایی ادامه داشت تا اینکه در نهایت با تلاش صورت گرفته مخفیگاه یکی از متهمان اصلی پرونده در یکی از روستا‌های شهرستان شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

قاتل فراری به دام افتاد

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دلگان قاتل نوجوان ۱۳ ساله دلگانی پس از ۴ سال فرار دستگیر شد.

سرهنگ "غلامرضا نورا" فرمانده انتظامی شهرستان دلگان  گفت: در تاریخ دهم مهر ماه سال ۱۳۹۵ و در پی گزارش یک فقره نزاع مسلحانه منجر به قتل در یکی از محلات شهرستان دلگان بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

او  افزود: ماموران یا حضور در محل جسد نوجوان ۱۳ ساله‌ای را که بر اثر اصابت گلوله به ناحیه قفسه سینه به قتل رسیده بود مشاهده کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان تصریح کرد: در پی تحقیقات تخصصی پلیس مشخص شد چند نفر از اهالی محل بر سر یکسری اختلافات طایفه‌ای با یکدیگر درگیر که طی آن یکی از طرفین درگیری اقدام به شلیک سلاح کلاش خود کرده و این نوجوان بی گناه را که در محل نظاره گر درگیری بوده به قتل می‌رساند.

سرهنگ نورا بیان داشت: بلافاصله تمامی افراد حاضر در این نزاع شناسایی و در چند عملیات دستگیر شدند، ولی با توجه به متواری بود قاتل اصلی تلاش پلیس برای دستگیری او ادامه یافت تا اینکه چند روز قبل اخباری مبنی بر تردد مجدد او در سطح شهرستان دلگان بدست آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان گفت: در نهایت با تلاش شبانه روزی پلیس و با انجام یکسری اقدامات تخصصی مخفیگاه قاتل در یکی از روستا‌های شهرستان مذکور شناسایی و متهم در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از ۴ سال فرار دستگیر شد.

سرهنگ نورا در پایان خاطرنشان کرد: این متهم ۵۰ ساله پس از اعتراف به جنایت ارتکابی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری سارق منزل بهمراه مالخر اموال مسروقه در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری یک سارق حرفه‌ای منزل با ۶ فقره سرقت و یک مالخر اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ" احمد ثمره حسینی  گفت: در پی وقوع ۲ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زابل، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: مأموران در این راستا با کار شبانه روزی و رصد سارقان و اقدامات فنی توسط ماموران، در نهایت محل اختفاء سارق حرفه‌ای شناسایی و متهم طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش درخیابان شهیدباقری دستگیر شد.

سرهنگ ثمره حسینی خاطرنشان کرد: سارق ۳۲ ساله در بازجویی‌های پلیس به ۶ فقره سرقت در شهرستان زابل وفروش اموال مسروقه به یک مالخر اعتراف، که در بازرسی از مخفیگاه این سارق، مقداری اموال مسروقه به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون ریال را کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به دستگیری یک مالخر ۳۳ ساله ومعرفی متهمان به مراجع قضائی، به همشهریان توصیه کرد؛ از نگهداری پول وزیور آلات مازاد بر نیاز داخل منزل خودداری و هنگام ترک منزل تنها به قفل کردن درب خروج اکتفا نکرده و تمامی راه‌های ورود را بسته و از قفل‌های کتابی استاندارد استفاده کنند.

جمع آوری ۲۰ خرده فروش مواد مخدر در ایرانشهر

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری ۲۰ خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محمود سعادتی  گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان ایرانشهر به اجرا گذاشته شد.

او افزود: در این طرح که در سطح کلانتری‌های شهرستان برگزار شد، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از شناسایی چند پاتوق معتادان پرخطر با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی طی چند عملیات مجزا وارد عمل شده و تعداد ۲۰ نفرخرده فروش مواد مخدر را دستگیر و مقادیری از انواع مواد مخدر و آلات استعمال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ سعادتی با تقدیر از تعامل و مشارکت مردمی با پلیس در راستای برخورد با متخلفان از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک بویژه در زمینه تولید و توزیع انواع مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار