ترفند‌هایی برای فریز کردن سبزی‌ها

در گزارش زیر ترفند‌هایی برای فریز کردن سبزی‌ها به شما آموزش می دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همه خانم‌ها از سبزی‌های فریز شده استفاده می‌کنند. اگر ترفند‌های این کار را بدانید بسیار مفید خواهد بود، چون مواد مغذی سبزی حفظ خواهد شد و مدت زمان بیشتری در فریزر قابلیت نگهداری خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:



۱- بعضی از سبزیجات را باید قبل از فریز کردن جوشاند. سبزیجات را در آب در حال جوش فرو کنید و بگذارید حداکثر ۳ تا ۴ دقیقه بپزند و سپس آن‌ها را داخل آب سرد بگذارید.

۲- ذرت، گوجه فرنگی، پیاز و کدو حلوایی نیازی به جوشاندن ندارند. میوه‌ها را هم نباید جوشاند.

۳- بعضی از خوراکی‌ها را نیز می‌توان کباب و سپس فریز کرد. برای گوجه فرنگی و فلفل این کار را بکنید.

۴- تنظیم دمای فریزر قبل از این کار ایده خوبی است. تنظیم تهویه هوای داخل فریزر هم توصیه می‌شود.

۵- اگر می‌خواهید خوراکی مد نظر فوری منجمد شود در فریزر را باز و بسته نکنید تا نوسان دمایی وجود نداشته باشد. بعد از منجمد شدن ظرف را از فریزر خارج کنید و غذای منجمد شده را داخل محفظه، قوطی یا کیسه بریزید و دوباره در فریزر بگذارید.

۶- خارج کردن هوای داخل کیسه یا محفظه باعث می‌شود که مواد غذایی زمان طولانی تری حفظ شود و برفک نزند.

۷- سبزیجات برگدار را نباید بپزید بلکه باید آن‌ها را کمی تفت دهید یا می‌توانید برگ‌ها را از ساقه سبزی جدا کنید. آن‌ها را در کاسه دستگاه غذاساز بریزید، دستگاه را روشن کنید تا کاملاً خرد شوند. با یک قاشق یا چاقو سبزی‌ها را از اطراف و لبه‌های کاسه به سمت وسط آن هدایت کنید تا به صورت یکنواخت خرد شوند. سبزی‌های خردشده را داخل قالب‌های کوچک یخ بریزید و روی هر کدام یک قاشق چا‌ی‌خوری آب اضافه کنید تا هنگام استفاده راحت‌تر از قالب جدا شوند.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار