در خراسان جنوبی؛

پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری از طریق اینترنت رایگان هشدار داد

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری از طریق اینترنت رایگان، طرح‌ها و بسته‌های تشویقی هشدار داد.

محمدپور رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: اینترنت رایگان و تشویقی، بسته‌های مکالمه، هدایا و جوایز نقدی که به اسم اپراتور‌ها و یا شرکت‌های مختلف به شهروندان اعلام می‌شود، از شگرد‌های ثابت کلاهبرداری و ترفند‌های برداشت غیرمجاز است.

او افزود: شهروندان به هیچ عنوان نباید وارد لینک مشکوک و یا درگاه پراخت شوند، چون ورود به درگاه پرداخت منجر به افشای اطلاعات مالی و برداشت غیرمجاز از حسابشان می‌شود.

محمدپور تصریح کرد: این نوع کلاهبرداری‌ها به دو شکل انجام می‌شود در حالت اول با شهروندان تماس گرفته می‌شود و درخواست واریز وجه می‌کنند تا بسته و هدیه به حساب آن‌ها واریز شود.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی ادامه داد: در حالت دوم از طریق پیامک، لینکی برای شهروندان ارسال و از آن‌ها درخواست می‌شود وارد لینک شوند، اما در واقع این لینک فیشینگ و برای تخلیه اطلاعات حساب بانکی است.

او از شهروندان خواست: اگر قرار باشد امتیاز و یا جایزه‌ای اصالت داشته باشد و به عنوان مثال اپراتوری بخواهد طرح تشویقی و یا بسته امتیازی به کاربرانش بدهد، به طور مستقیم و از طریق سایت و سامانه پیامکی خودش این کار را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار