رئیس سازمان نظام مهندسی تهران:

قانون نظام مهندسی با عمر ۲۵ سال نیاز به بازنگری دارد

سعیدیان گفت: بیش از ۲۵ سال از عمر قانون نظام مهندسی ساختمان کشور می‌گذرد و در حال حاضر این قانون نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون عمران با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با محوریت دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی امروز با حضور نمایندگان مجلس و مدیران سازمان نظام مهندسی کشور و شورای مرکزی برگزار شد.
 
قانون نظام مهندسی با عمر ۲۵ سال نیاز به بازنگری دارد

در این نشست سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه نظام مهندسی استان تهران با ۱۲۰ هزار عضو به عنوان بزرگترین بخش خصوصی این کشور به شمار می‌رود گفت: ۷۰ هزار نفر از اعضای نظام مهندسی دارای پروانه ساختمانی و اشتغال هستند.

او با اشاره به لزوم اصلاح طرح قانون نظام مهندسی گفت: بیش از ۲۵ سال از عمر قانون نظام مهندسی ساختمان کشور می‌گذرد که با این حال بخش عمده ای از موارد این قانون مغفول مانده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور تصریح کرد: موارد بسیار زیادی از قوانین نظام مهندسی کشور نیاز به اصلاح دارد و ما امیدواریم اعضای کمیسیون عمران با نگاه دقیق‌تر بتوانند این قانون را هرچه سریعتر اصلاح کنند.

سعیدیان با بیان اینکه خدمات نظام مهندسی در مقایسه با خدمات سال های گذشته ارتقاء پیدا کرده است گفت: ارتقای خدمات نظام مهندسی و نظارت ها در زلزله ها و حوادث مشهود است. آمارها نشان می دهد که میزان مرگ و میر نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته است.

او تصریح کرد: درصد بالایی از تخریب‌ها در حوادث اخیر کاهش یافته و آمار تخریب ها در زلزله های اخیر از جمله کرمانشاه نسبت به زلزله بم و کرمان بسیار کاهش یافته است.

کاهش ۳۸ درصدی صدور خدمات فنی و مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران همچنین از کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی ابراز نگرانی کرد و گفت: میزان صدور پروانه‌های ساختمانی در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۳۸ درصد کاهش یافته که در حوزه مهندسی و همچنین ساخت و سازهای کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود بنابراین باید بتوانیم با تدابیر لازم این میزان کاهش را جبران کنیم.

سعیدیان با اشاره به اینکه باید وضعیت حوزه مهندسی و ارائه خدمات آن اصلاح شود گفت: حوزه مهندسی و همچنین قانون آن نیاز به اصلاح دارد که باید بتوانیم از آن عبور کنیم.

او همچنین به وضعیت کرونا در کشور هم اشاره کرد و گفت: کرونا با وجود آن که اثرات منفی بسیاری در کشور داشته اما ما توانستیم از این فرصت استفاده کنیم و به عنوان تنها سازمان در بین بخش های دولتی و خصوصی ۹۰ درصد از خدمات ما الکترونیکی شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران یادآور شد: از اسفند سال گذشته ۵۰ هزار مورد درخواست به صورت الکترونیکی انجام شده است.

سعیدیان بیان کرد: باید بتوانیم از این فرصت برای اصلاح قانون نظام مهندسی و افزایش ارائه خدمات استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
باید ظرفیت اشتغال به کار مهندسان و شرکت های حقوقی نظام مهندسی کاهش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
دقیقا کی اصلاح میشه ؟؟
آخرین اخبار