وزیر امور افتصادی و دارایی:

بانک مرکزی برای ترخیص کالا از گمرکات تسهیلات می‌دهد

دژپسند گفت: اخیرا بانک مرکزی تسهیلاتی را برای ترخیص کالا‌های اساسی موجود در گمرکات ایجاد کرده‌که زمینه آن آماده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی  در تشریح جزئیات جلسه خود با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:  یکی از مباحثی که چندین نماینده راجع به آن پرسش داشتند مشکلات مربوط به روان بودن تجارت خارجی و ترخیص کالا از گمرکات بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: طی جلسه ای که در گمرک برگزار شد علاوه بر پیشرفت های حاصل شده در امر هوشمندسازی گمرک، گزارشی از موارد الکترونیکی شدن این حوزه ارائه شد که نمایندگان مجلس را قانع کرد.

او ادامه داد: بخش دیگر راجع به مشکلات ترخیص کالا بود که توضیح دادم بخشی از مواردی که اظهار نشده و آن رابا نام  رسوب به کار نمی‌بریم. چون در بنادر وجود دارند و هنوز برخی تخلیه هم نشده است. برخی کالاها  به گمرک اظهار شده ولی ترخیص نشده است.

دژپسند  تصریح کرد: از علل عمده آن تأیید منشأ ارز بوده‌ بوده که تابع قوانین و مقرراتی است که هنوز به طور کامل انجام نشده است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: اخیرا بانک مرکزی تسهیلاتی را برای ترخیص کالا‌های اساسی موجود در گمرکات در نظر گرفته است که واردکنندگان می توانند این موضوع را پیگیری کنند.


بیشتر بخوانید


او در پایان ابراز کرد: بخشی از سوالات راجع‌ به نظام بانکداری به خصوص عملکرد بانک‌های خصوصی بود که راجع به تحقیق و تفحص آن بحث شده است. قرار شد طی ١٠ روز آینده وزارت اقتصاد نظر خود را به‌ طور مکتوب ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار