سفیر فلسطین در ایران مطرح کرد؛

جمهوری اسلامی ایران قوی‌ترین متحد فلسطین است

الزواوی گفت: ما باید در زمینه احقاق حقوق فلسطینیان منسجم‌تر از گذشته حضور داشته باشیم تا بتوانیم با کمک جمهوری اسلامی ایران که قویترین متحد ماست دشمن اشغالگرمان را شکست دهیم.

‌به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صلاح الزواوی سفیر فلسطین در ایران در همایش علنی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که در عصر امروز سه‌شنبه اول مهرماه در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: آنچه در توافقنامه اسلو آمد این بود که با تشکیل دولت یهود برای فلسطینیان نیز دولتی مستقل تاسیس شود. طبق این قرارداد مقرر بود در سال ۱۹۹۹ این امر محقق شود، اما ۲۱ سال از آن می‌گذرد و این موضوع همچنان محقق نشده است.

وی  در خصوص موضوع عادی سازی روابط که به تازگی اتفاق افتاد گفت: اولاً باید بگویم که مرحوم شیخ زاید و شیخ خلیفه پدر حاکم کنونی بحرین بسیار شریف بود و خدمات زیادی را در قبال فلسطین انجام دادند. به طوری که سفیر فلسطین در بحرین نیز فعال و موثر بود. اما آنچه امارات و بحرین در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انجام دادند یک اشتباه تاریخی است.

سفیر فلسطین در تهران گفت: من به برادرانم از جمله ابوشریف و ابوعمر می‌گویم که ما باید در زمینه احقاق حقوق فلسطینیان منسجم‌تر و متحدتر از گذشته حضور داشته باشیم تا بتوانیم با کمک جمهوری اسلامی ایران که قویترین متحد ماست دشمن اشغالگرمان را شکست دهیم.

وی ادامه داد: می‌خواهم سخنی را خطاب به ایرانی‌های عزیز بگویم و آن هم این است که ما سپاسگزار ایستادگی و حمایت‌های شما هستیم. شما به خاطر ما با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستید و با تحریم‌های ظالمانه‌ای روبه‌رو شده‌اید. شما به خاطر حمایت از فلسطین مورد تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته‌اید و اگر دست از این حمایت‌ها بردارید قطعا دلار‌های آمریکایی به سوی شما سرازیر خواهد شد و به شما اجازه داشتن فناوری و سلاح‌های هسته‌ای را خواهند داد. اما شما با استناد به دین مبین اسلام و قرآن کریم دست از اصول دینی و اعتقادی خود بر نخواهید داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار