سفره حضرت رقیه (س) برای سومین سال برپا شد / ۳۰۰ نقطه دنیا، همزمان نوای یارقیه (س) سر دادند

مراسم عزاداری حضرت رقیه (س) دختر اباعبدالله الحسین (ع) سه شنبه شب در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم عزاداری سه ساله کربلا، به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) با قرائت نماز و قرآن کریم در میدان امام حسین (ع) برگزار شد. عنوان برنامه «سفره حضرت رقیه (س) » بود که البته با نام مجمع جهانی حضرت رقیه (س) نیز شناخته می‌شود. سفره‌ای که هشتمین سال است که در ۳۰۰ نقطه از دنیا میزبان عاشقان اهل بیت (ع) است.

در این مراسم بسیاری از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) حضور داشتند، اما ازدیاد جمعیت سبب نشد دستور العمل‌های بهداشتی زیر پا گذاشته شود.

در مراسم سفره حضرت رقیه (س) نیز برپا شد. سفره‌ای که در آن اطعام دهنده دخت حضرت سیدالشهدا (ع) بود. اطعام با رعایت نکات بهداشتی بود و اغذیه‌های بسته بندی شده به مردم اهدا شد.

برنامه با شعر خوانی سید جواد هاشمی و یادی از شهدا آغاز شد. در ادامه گروه تواشیح دو قطعه درباره حضرت رقیه (س) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) خواند. حال و هوای جلسه با شعرخوانی حمیدرضا برقعه‌ای تغییر کرد و حاضران دقایقی خود را در دمشق و کربلا متصور شدند.

مداحی حاج حمید علیمی بخش دیگری از برنامه بود. در این بخش روضه‌های جانسوز سه ساله کربلا، گریه کنان امام حسین (ع) را منقلب کرد. اجرای تئاتر روز عاشورا و اسرای کربلا بخش بعدی مراسم بود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: حضرت رقیه ، ماه صفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار