خروج احتمالی کامل نظامیان آمریکا از افغانستان تا اردیبهشت ۱۴۰۰

یک مقام دفاعی آمریکا در پنتاگون اعلام کرد که احتمالا نظامیان این کشور تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به طور کامل افغانستان را ترک می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دیوید هلفی» دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور اقیانوس آرام و هند در جلسه کمیته امنیت مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور مجوزی برای کاهش شمار نظامیان آمریکایی به کمتر از ۴ یا ۵ هزار نفر هنوز صادر نکرده است.

هلفی این را هم گفت که آمریکا در حال بررسی شرایط خروج همه نظامیان این کشور از افغانستان است و در صورتی که شرایط این موضوع فراهم باشد، همه سربازان آمریکایی پیش از ماه مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) افغانستان را ترک خواهند کرد.

توافق آمریکا و طالبان در بیست و نهم فوریه سال جاری میلادی حاصل شد. دولت ترامپ وعده داده تا نظامیان آمریکایی را به صورت تدریجی از افغانستان خارج کند و در سوی مقابل، طالبان هم ملزم است تا از هر گونه اقدام تروریستی در خاک افغانستان اجتناب کند.

دولت افغانستان هم در راستای توافق واشنگتن و طالبان باید پنج هزار زندانی طالبان را آزاد کند تا مذاکرات بین دولت و طالبان آغاز شود. 

گفتنی است، بر اساس گزارشی که نیویورک تایمز آن را منتشر کرده، اکنون حدود ۸ هزار و ۶۰۰ نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار