مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اهالی فرهنگ و هنر در نشان دادن تبیین ابعاد مختلف ۸ سال دفاع مقدس، مقوله پایداری و شهادت رسالت سخت و سنگینی بر عهده دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: انعکاس موثر ابعاد مختلف دفاع مقدس تنها از طریق فرهنگ و هنر میسر می‌شود و رسالت هنرمندان در این مسیر از مبارزه رزمندگان این دوران کمتر نیست.

او افزود: هنرمندان و اهالی فرهنگ در ثبت بسیاری از وقایع دفاع مقدس در زمینه شعر، ادبیات، تجسمی، فیلم و عکس بسیار تاثیرگذار بودند و آثار بزرگی تاکنون از خود بر جای گذاشته‌اند.

جوروند تصریح کرد: همه ما باید بتوانیم از حماسه‎ها به ویژه دفاع مقدس را همان طور که اتفاق افتاده در اختیار نسل‌های آینده قرار دهیم و در این میان هنرمندان نیز باید بتوانند آثار ارزشی این دوران را برای نسل‌های بعد نقل و روایت کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اداره کل در سال‌های اخیر اتفاقات زیادی در حوزه دفاع مقدس رقم زده و با تعامل با بنیاد شهید و امور ایثارگران اهواز موفق به برگزاری بسیاری از برنامه‌ها در حوزه دفاع مقدس و شهدا به صورت مشترک شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: کتاب‌های متعددی در حوزه شعر و ادبیات داستانی به چاپ رسیده که با استفاده از خرید حمایتی توانستیم از نویسندگان حوزه دفاع مقدس حمایت کنیم و همچنین برنامه‌های متنوع و تاثیرگذاری با موضوع دفاع مقدس درقالب جشنواره شعر و داستان، نمایشگاه‌های مختلف هنر‌های تجسمی، تئاتر و ... در شهرستان‌های مختلف به نام و یاد شهدا هشت سال دفاع مقدس برگزار کرده‌ایم.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.