ثبت ۴۰ درصد وقف‌ با نیاز روز در خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: واقفان استان امسال در ۴۰ درصد از وقف‌های خود، شرایط جامعه و پاسخگویی به نیاز‌های اساسی روز را نیت‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی شمار وقفیات به ثبت رسیده در نیمه نخست امسال را ۱۳ فقره عنوان کرد و گفت: با توجه به فرهنگ سازی صورت گرفته در بین آحاد جامعه و عموم مردم و خیران، نیات واقفان در وقف‌ های جدید نشان می‌دهد که آنان نسبت به سال گذشته از لحاظ کیفیت و به روز بودن زمینه وقف‌ها رشد مطلوبی داشته اند.

حجت الاسلام عظیم آسوده افزود: از ۱۳ وقف ثبت شده استان ، پنج فقره در شهرستان فاروج، چهار فقره در مانه و سملقان، سه فقره در بجنورد و یک مورد در جاجرم به ثبت رسیده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، ارزش ریالی مجموع وقفیات امسال را بیش از ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

حجت الاسلام آسوده گفت: شاخص‌ترین وقف ثبت شده سال ، وقف یک قطعه زمین زراعی در روستای ینگه قلعه بجنورد به مساحت ۲ هزار و ۲۲۵ متر مربع بوده است که واقف آنرا در درجه نخست با نیت تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای نیازمندان و عزاداران سیدالشهدا وقف کرده که بعد از مهار کرونا درآمد این موقوفه صرف تهیه جهیزیه نیازمندان، دارو و درمان بیماران نیازمند خواهد شد.

در نیمه نخست پارسال ۲۸ وقف در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده بود.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

این استان با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ در صد از آنان در روستا‌ها سکونت دارند جزو استان‌های کم درآمد کشور است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.