پاسخگویی به پرسش های مذهبی دانش آموزان کرمانی

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هیات‌های اندیشه‌ورز در حوزه اقامه نماز مدارس استان برای پاسخگویی به پرسش های مذهبی دانش آموزان فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان امروز در نشست با رییس ستاد اقامه نماز استان با بیان این که هیات اندیشه ورز فعالیت‌های قرآنی، عترت و نماز را بازوی فکری حوزه پرورشی دانست و گفت: این هیات متشکل از مربیان، معلمان، مدیران مدارس، مدیران مراکز دارالقرآن، کارشناسان قرآن، عترت و نماز و روسای ادارات قرآن، عترت و نماز و اساتید صاحب تجربه در امور دینی و قرآنی است که اقتضائات دانش‌آموزی را نیز می‌شناسند و فارغ از مسائل اجرایی به صورت فکری به کمک آموزش و پرورش می‌آیند.

او با اشاره به شرایط موجود کشور در مقابله با ویروس منحوس کرونا، گفت: شرایطی که شیوع کرونا در کشور و دنیا به وجود آورد، یک انتخاب نبود، بلکه یک اجبار بود و به دنبال آن تمام فعالیت‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار داد.

اسکندری نسب گفت: البته به رغم همه محدودیت‌هایی که کرونا به وجود آورد، اتفاقات خوبی در آموزش و پرورش رقم خورده است که یکی از آن‌ها راه‌اندازی شبکه شاد است.

او افزود: این اتفاق، نماد یک اتفاق بزرگ برای مخاطبان خاص و عام آموزش و پرورش به ویژه در حوزه قرآن، عترت و نماز است که از این بستر ایجاد شده می‌توان به خوبی استفاده کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به درخشش دانش آموزان کرمانی در مسابقات کشوری قرآن و عترت نیز اشاره کرد و افزود: چرخش از فعالیت‌های آموزشی به تربیتی و تلفیق این فعالیت‌ها لازمه تربیت نسلی متعهد و کار آمد است.

اسکندری نسب گفت: بحث نماز جماعت در مدارس در شرایط شیوع کرونا به جدیت پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام مهدی عربپور، رییس ستاد اقامه نماز استان کرمان نیز در این نشست عنوان کرد: ما معتقدهستیم هرچه پایه نماز در جامعه محکم‌تر باشد اثرات نماز برجامعه چشمگیرتر می‌شود و یکی از اثرات مهم نماز کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

او ضمن تقدیر و تشکر از همکاری آموزش و پرورش استان با ستاد اقامه نماز گفت: اجلاس استانی نماز به میزبانی آموزش و پرورش خیلی خوب و موثر برگزار شد.

حجت الاسلام عربپور از برگزاری اجلاس نماز در شهرستان‌ها و مناطق استان به میزبانی آموزش و پرورش خبر داد .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار