فرانس ۲۴ گزارش داد:

مجمع عمومی عرصه خودنمایی شکاف عمیق متحدان دیرینه بر سر ایران

سخنرانی رئیس‌جمهور فرانسه در مجمع عمومی سازمان ملل را می‌توان دلیل محکمی بر شکاف عمیق میان اروپا و آمریکا بر سر مسئله ایران ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که ویروس کرونا هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل را به سوی اولین اجلاس مجازی خود سوق داد، اجلاس امسال را باید عرصه آشکارسازی عمق اختلافات اروپا و آمریکا در موضوع ایران دانست.

پایگاه اینترنتی شبکه فرانس ۲۴ در مطلبی مجمع عمومی امسال سازمان ملل را عرصه آشکارسازی شکاف عمیق متحدان دیرینه یعنی آمریکا و اروپا بر سر ایران دانست، جایی که رئیس جمهور فرانسه به رویکرد ضد ایرانی آمریکا علیه ایران تاخت و یکجانبه گرایی واشنگتن علیه تهران را مسیری در جهت نابودی اتحاد در شورای امنیت خواند.

فرانس ۲۴ در این مطلب سخنرانی امانوئل مکرون را به عنوان نقطه عطف عیان سازی اختلافات هم پیمانان دیرینه مورد توجه قرار می‌دهد و می‌نویسد رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی امسال خود علنا مخالفت خود و بروکسل را با اقدامات آمریکا در خصوص توسل به سازوکار بازگشت تحریم‌های ایران موسوم به مکانیسم ماشه اعلام کرد. مکرون همچنین در سخنرانی خود بر حفظ برجام تاکید کرد و اقدامات آمریکا را در قبال ایران را تنها محقق کننده انزوای شورای امنیت ارزیابی کرد.

رئیس جمهور فرانسه از سیاست‌های اخیر دولت ترامپ به عنوان عاملی برای تشدید تنش‌ها در خاورمیانه یاد کرد. فرانس ۲۴ البته به طرح یک ادعای بی اساس از سوی رئیس جمهور فرانسه نیز اشاره می‌کند و آن هم چارچوبی برای مقابله با برنامه موشک‌های بالستیک ایران و فعالیت‌های به گفته او، ثبات‌زدای تهران است.


بیشتر بخوانید


آمریکا در حالی که با صدای بلند برجام را زیر پا گذاشته اکنون بر این انتظار است که حق این کشور برای توسل به سازوکار ماشه قانونی شناخته شود.

کارشناسان حقوق بین المللی، ناظران و مقامات سیاسی همگی در یک موضوع اجماع نظر دارند. قرائت دولت ترامپ از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت فاقد اعتبار و چالش برانگیز است. آمریکا در ۸ مه سال ۲۰۱۸ به وضع خود در توافق هسته‌ای ایران به عنوان «مشارکت کننده برجام» رسما پایان داد. ساده اینکه آمریکا عضو برجام نیست و پرونده آن مختومه است. این همان حقیقت تلخی است که به تایید متحدان دیرینه آمریکا و نیز روسیه و چین رسیده است. همگی یک چیز را تکرار می‌کنند: «آمریکا حقی برای اقدام علیه ایران با استناد به مفاد برجام ندارد».

به طور خاص در ماده ۱۰ و مواد پس از آن در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت عنوان می‌شود که سازوکار حل اختلاف در خصوص تعهدات برجامی تنها برای کشور‌های ایران، چین، روسیه، فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا که صراحتا طرفین برجام خوانده می‌شوند، موضوعیت حقوقی می‌یابد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
امریکا و اروپایی ها هماهنگ عمل میکنند موشکی یا هسته ای یا هر موضوع دیگری فرقی نمیکنه همگی دنیال یک هدف هستند و اون ضربه زدن به ایران هست نوع ادبیاتی که بکار میبرند عوام فریب هست هیچ اختلافی در زمینه دشمنی با ایران ندارند
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۳:۴۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
سلام
لطفا توجه..
فرانسه نقش پلیس خوب رو داره بازی میکنه .
ترامپ نقش پلیس بد یا نقش چماق دربازی چماق وهویج روبازی میکنه .
خلاصه..
قراره امتیاز بگیرن از ایران شاید هم پنهانی گرفته باشن بایک توافق جام زهری مدبرانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
ایران بهانه است،آمریکا با تحریم ایران و فلج کردن آن میخواهد از سایر کشورها زهرچشم بگیرد.به نوعی غیرمستقیماداره قدرتش را به سایر کشورها گوشزد میکند!و اروپاییها به نظر میاد متوجه موضوع شدن و دارن برای نجات خودشان تلاش میکنند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
گول نخوریم .....!
Canada
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
از تمام ملت دینا در مورد مورد اعتماد بودن سران امریکا و اروپا و روسیه و چین پرسیده بودند
مرکل 76 درصد
مکرون در حدود 60 درصد
جانسون در حدود ....یادم نمیاید
پوتین 26 درصد
چین
ترامپ 14 درصد دینا بهش اعتماد دارند
در اخر لیست بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
هیچ فرقی بین اروپا و آمریکا نیست آمریکا از برجام خارج شد و تعهدی نداره اروپاییها خارج نشده و هیچ تعهدی ندارند
فقط ایران سرش کلاه رفته والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
اروپایی ها هم در عمل به برجام دروغ میگن ظاهرشون میگن از برجام جمایت میکنیم
-
حسنک دبیر
۱۸:۲۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
خوب اگه آمریکا معتقده هنوز عضو برجامه و لذا میتونه از مکانیزم ماشه استفاده کنه، خوب اشکالی نداره. ما هم حرفی نداریم، اول بیاد بعنوان یک عضو تعهداتشو انجام بده و جبران تخلفات گذشته را هم بکنه تا بعد برسیم به استفاده از حقوق اعضا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
چقدر ساده اید
Turkey
حسن
۱۳:۳۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
خدایی بین اینهمه دولتمردا یه مرد پیدا میشه بیاد بگه تو مملکت چه خبره چرا مملکت اینجوری هرکی هرکی شده چرا دو تا کانال اینستاگرام بازار ارز را بدست گرفته و هرکاری دلش میخواد میکنه از جمشید بسم الله گذشت رسید به دوتا کانال اینستا چرا ایران اینقدر ذلیل شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
برای اینکه مشکل اصلی کانال ارزی است نه کانال اینستا اون درست بشه خود به خود این کانال ها حذف میشوند و کاری نمیتونن بکنند با فیلتر اینا گرانی حل نمیشه! یک دفعه هم این موضوع به همه اثبات شده!
آخرین اخبار