اقدام دستگاه‌ های متولی در جذب اعتبارات مربوط به مدیریت بحران

استاندار فارس گفت: دستگاه‌های متولی باید در جذب کامل اعتبارات مربوط به مدیریت بحران اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،عنایت الله رحیمی استاندار فارس در ششمین جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به اینکه فارس مستعد وقوع  حوادث طبیعی از جمله سیل، زلزله زلزله است، بیان کرد:  تامین امکانات و تجهیزات از جمله ضروریات کاری در این زمینه بوده که باید تغییرات محیطی  شناسایی و طرح های خطر پذیری در این مناطق تهیه شود. 

او، تصریح کرد: امسال  در بحران هایی مانند آتش سوزی های مناطق مختلف، بخش های انتظامی، اجرایی و نیروهای مردم مشارکت خوبی داشته اند.

رحیمی، ادامه داد: تکالیف دهیاران و شورا های آموزش برای اطلاع رسانی به موقع  و مواقع بحرانی در آموزش ها و هماهنگی درون سازمانی است.

همچنین زمانی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز افزود:مرداد ماه امسال با حضور استاندار فارس و معاون اول رئیس جمهور یک  تفاهم نامه ۵۰۰ و ۳ واحدی برای ساخت مسکن محرومان در سطح استان  منعقد شد که ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ، ۳۰ میلیون تومان وام بلا عوض برای ساخت یک واحد ۶۰ متری است که در سیستم پایش اطلاعات افراد  وارد  و معرفی آنان به بانک‌ها به زودی انجام می‌شود.

او، اضافه کرد: عملیات ابتدایی ثبت نام در سیستم پایش با یک مقدار زمان طولانی راه اندازی شد که همکاران ما در سطح شهرستان با همکاران کمیته امداد و بهزیستی با مراجعه حضوری  افزادای را که مستحق دریافت این تسهیلات هستند شناسایی می‌کنند تا ثبت نام آنان در سامانه انجام و عملیاتی شود.

زمانی، اظهار کرد: تفاهم نامه ایتام با ۱۲۰ واحد در سطح استان و ۵۰ میلیون تسهیلات بلا عوض  تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است که افراد را معرفی می‌کنند و ما در واقع موضوع نظارتی را انجام می‌دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، تاکید کرد: تفاهم نامه‌ای با قرار گاه خاتم الا انبیاء  منعقد شد که ۶۴ واحد که تسهیلات بلا عوض با ۵۰ میلیون تومان نقشه که نظارتش با بنیاد مسکن فارس است  و در واقع هزینه بلا عوض را هم قرار گاه خاتم پرداخت می‌کند ومشخص شده که برای چه افرادی پرداخت می‌شود.

او، با اشاره به اینکه موضوع تفاهم نامه دو معلولی به بهزیستی با ساخت ۴۴۶ واحد و  ۳۶ میلیون تومان وام بلا عوض بوده، بیان کرد: دو محل ساخته شده نیز با ۲۱۱ واحد و ۱۲ میلیون وام بلا عوض و یک تفاهم نامه با طلاب با ۳۷ فقره و ۱۶ میلیون تومان بلاعوض در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ت

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار