توسعه صنایع معدنی، اولویت سرمایه گذاری در شهرستان نهبندان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: توسعه صنایع معدنی، اولویت سرمایه گذاری در شهرستان نهبندان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، جرجانی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ظهر امروز  از معدن آندالوزیت سرتل شرکت آرشیا اورنگ و واحد فرآوری آن در شهرستان نهبندان بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدید افزود: پروانه بهره برداری معدن آندالوزیت سرتل در سال ۹۲ صادر شده که زمینه اشتغال ۳۵ نفر را به صورت مستقیم در دو بخش معدن و واحد فرآوری فراهم کرده است.

جرجانی ظرفیت تولید سالانه کارخانه آندالوزیت را پنج هزار تن عنوان کرد و اظهار کرد: مبلغ سرمایه گذاری این طرح ۷۵۰ میلیارد ریال است که در آینده نزدیک با افزایش سرمایه گذاری در این واحد، شاهد توسعه و افزایش ظرفیت تولید این واحد خواهیم بود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: بیشترین کاربرد ماده معدنی استخراجی و فرآوری شده از این معدن برای تولید جرم‌ها و آجر‌های نسوز در صنعت فولاد است که کاربرد‌های دیگری نیز در صنایع پتروشیمی، ریخته‌گری و صنایع کاشی دارد.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: واحد فرآوری آندالوزیت معدن سرتل در ایام الله دهه فجر سال ۹۷ و با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان نهبندان افتتاح شد.

جرجانی با دعوت از کلیه سرمایه گذاران استانی و خارج از استان برای ورود به حوزه صنایع معدنی و سرمایه گذاری در بخش معدن و فراوری مواد معدنی گفت: تمرکز این سازمان نیز در شهرستان نهبندان با توجه به وجود ظرفیت و پتانسیل معدنی بر ایجاد، گسترش و توسعه صنایع معدنی و واحد‌های فرآوری جوار معدنی است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.