از دستگاه میکروپمپ تزریق مواد افزایه پاکسازی و احیای چاه‌های نفت رونمایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در قالب برنامه‌های پژوهشی حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت جنوب، از دستگاه میکروپمپ تزریق مواد افزایه پاکسازی و احیای چاه‌های نفت رونمایی شد.

سردارحسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: با تکیه بر ایمان راسخ و اعتقاد به توانمندی جوانان ایران اسلامی توانستیم در مقابل هجوم دشمنی مقاومت کنیم که از سوی اکثر قدرت‌های جهانی حمایت می‌شد و اینجا بود که نام جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تغییر یافت چرا که حفاظت از مردم و جلوگیری از اشغال کشورچیزی جز یک رسالت مقدس نبود.

او افزود: اکنون که تداوم خصومت‌ها با انقلاب اسلامی ایران باعث شده تا دشمن تحریم‌های ظالمانه‌ای را بر ما تحمیل کند، جوانان و نخبگان ما با غیرت و حمیت خویش و با سرلوحه قراردادن منویات مقام معظم رهبری در همه حوزه‌ها دست به کار شده و به اتکای دانش و تخصص خود بخشی از مهمترین نیاز‌های کشور را مرتفع می‌سازند.

سردار شاهوارپور ساخت دستگاه میکروپمپ تزریق مواد افزایه برای اولین بار در کشور را می‌توان از اقدامات مهمی برشمرد که در سایه‌ی نگاه بسیجی و رویکرد جهادی توسط بسیجیان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب محقق شده است.

سرهنگ پاسدار عباس ممبینی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت-جنوب بیان داشت: ساخت این دستگاه در قالب طرحی به نام شهید بزرگوار مهندس محمدجواد تندگویان و با محوریت آقای مهندس اصغر عجمی از کارکنان بسیجی معاونت حفاری مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز و جانباز دفاع مقدس به انجام رسیده است.

او  افزود: ساخت دستگاه ویژه ضدعفونی و گندزدایی محیط‌های آلوده به ویروس کرونا از سوی بسیجیان این حوزه در حال انجام است که پیش از این همزمان با هفته دولت رونمایی و مورد استفاده قرار گرفته است.

 عجمی مخترع و سازنده این تجهیز نیز تولید فناورانه این دستگاه را حاصل دو سال تحقیق و تلاش برای بومی سازی فناوری‌های موجود در جهان دانست به گونه‌ای که با شرایط و الزامات چاه‌های نفت کشورمان تطابق داشته باشد و گفت: این دستگاه که در شرایط دبی‌های زیر ۰.۲۵ (یک چهارم) لیتر در دقیقه و فشار حداکثری ۶ هزار پوند بر اینچ مربع نیز امتحان خود را پس داده است، تست میدانی و عملیاتی دستگاه در سه حلقه از چاه‌های مناطق نفتخیزجنوب کاملاً موفقیت آمیز بود.

او ادامه داد: کاهش فرایند انجام عملیات به تولید آوری چاه با این دستگاه نسبت به پمپ تراک، قیمت تمام شده پایین نسبت به نمونه خارجی و قابلیت‌های تزریق مواد افزایه کف‌ساز در درصد حجمی کم با حداکثر فشار تزریقی و امکان تزریق فوم پلیمری، مواد بازدارنده خوردگی و محلول را از مهمترین مزایای بکارگیری این دستگاه برشمرد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت نفت ، چاه نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.