طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان آغاز شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی همزمان با سراسر کشور در استان سمنان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از آغاز ثبت نام متقاضیان در استان سمنان خبر داد و گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در ۳۱ استان کشور و با هدف کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور اجرا می‌شود.

او بااشاره به افتتاح دبیرخانه این طرح ملی در جهاددانشگاهی استان سمنان ، افزود: اجرای این طرح در استان سمنان بر عهده جهاد دانشگاهی  است و با توجه به محدودیت زمانی، علاقه‌مندان می‌توانند از هم اکنون با مراجعه به سامانه  inhb.ir  اقدام به ثبت نام کنند.

غنیان اضافه کرد: حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان سمنان، نداشتن اشتغال تمام وقت نداشتن و بیمه کارفرمایی از جمله شرایط متقاضیان ثبت نام در این طرح است.

او گفت: سهمیه استان سمنان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یک هزار و ۳۰۰ نفر است و این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان کرد: ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی و اتصال آن‌ها به بازار، ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی، ایجاد امکان تسهیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر فرآیند اجرای طرح از طریق نرم افزار کنترل طرح و بازدید‌های میدانی از اهداف طرح است.

انتهای پیام/ ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار