اشرف غنی: برقراری آتش بس اولویت دولت در مذاکرات صلح با طالبان است

رئیس جمهور افغانستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر بر برقراری آتش‌بس تاکید کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر بر برقراری آتش‌بس به عنوان اولویت دولت در مذاکرات صلح با طالبان تاکید کرد.

اشرف غنی که ساعت یک بامداد امروز از طریق ویدئو کنفرانس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد گفت: اولویت دولت افغانستان در مذاکره با طالبان آتش‌بس است.

رئیس جمهور افغانستان از اعضای مجمع عمومی سازمان ملل خواست که برای یک افغانستان برخوردار از حاکمیت ملی، متحد و دمکراتیک همکاری کنند.

وی اظهار داشت: هرچند افغانستان همزمان با مشکلات متعدد روبروست، اما رسیدن به صلح اولویت مهم و عاجل دولت است.

اشرف غنی بیان داشت: «نقش سازمان ملل، شرکا و متحدان بین المللی ما در حالی که تیم مذاکره کننده ما در دوحه مقابل طالبان نشسته بسیار مهم است. مردم افغانستان در این مذاکره یک اولویت روشن و فوری دارند؛ آتش بس. پایان فوری خشونت‌ها بیش از هر چیز دیگر به ما فرصت پیشرفت می‌دهد.»

به گفته وی، تنها رسیدن به توافق صلح کافی نیست و برای رسیدن به صلح پایدار در افغانستان باید به ریشه مشکل تروریسم که منطقه را به آتش کشیده پرداخته شود و به آن به عنوان یک مشکل و تهدید جهانی رسیدگی گردد.

وی گفت: «رنج پنهان مردم افغانستان به خصوص زنان و کودکان در ۴۰ سال اخیر یادآور اهمیت منشور سازمان ملل و همچنین وعده‌های محقق نشده آن در حفظ صلح و امنیت بین المللی است.»

گفتنی است که هم اکنون مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر جریان دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.