افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی شهید چمران در بیرجند

نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی شهید چمران در بیرجند با زیر بنایی بالغ بر ۲ هزار متر مربع به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خسروی سرمایه گذار پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی شهید چمران بیرجند گفت: عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی شهید چمران از دو ماه گذشته آغاز شده بود و برای بهره برداری از این نیروگاه یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

او  افزود: این نیروگاه با همت جمعی از رزمندگان  و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس در زیر بنایی بالغ بر ۲ هزار متر مربع به بهره برداری رسید.

خسروی تصریح کرد: با توجه به این که این نیروگاه خورشیدی در هر ساعت ۱۰۰ کیلو وات برق تولید می‌کند قرار داد ۲۰ ساله برای فروش برق تولید شده از این نیروگاه با شرکت برق استان بسته شده است.


بیشتر بخوانید


سرمایه گذار پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی شهید چمران اظهار کرد: با توجه به این که ارتفاع این نیروگاه بالاتر از حد استاندارد در نظر گرفته شده است، امید واریم با کمک مسئولین ظرفیت این نیروگاه افزایش پیدا کند و تا پایان سال در این مجموعه ۳۰ شغل پایدار ایجاد کنیم.

او عنوان کرد: اگر در ۲۴ ساعت شبانه روز، خورشید با زاویه مناسب برای ۱۰ ساعت، بر این پنل ‌های خورشیدی بتابد ، هزار کیلو وات برق تولید خواهد شد.

ساخت پنل خورشیدی در استان بومی سازی می‌شود

کرمانی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاران سپنتا گفت: در تلاش هستیم که تا پایان امسال با استفاده از توان داخلی پنل ‌های خورشیدی بومی را تولید کنیم.

او افزود: تا پایان امسال نیروگاه ۵۰۰ کیلو واتی رو به روی نیروگاه شهید چمران با تولید پنل‌ های خورشیدی شرکت سپنتا راه اندازی خواهد شد.

کرمانی تصریح کرد: از سال ۹۷ با بررسی ‌های انجام شده دریافتیم که منطقه خراسان جنوبی با داشتن ۳۰۰ روز آفتابی یکی از بالاترین پتانسیل‌ های تولید برق از طریق خورشید است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.