معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری منطقه ۱۲ خبر داد؛

راه‌اندازی کسب‌ و‌ کارهای محلی هوشمند در قلب تهران

حسینی گفت: کسب‌ و‌ کار‌های خانگی آنلاین در محلات قلب تهران به منظور توانمندسازی جامعه محلی کار خود را آغاز کردند.

مصطفی حسینی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری منطقه ۱۲ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راه‌اندازی کسب‌و‌کار محلی هوشمند در این منطقه، اظهار کرد: شهرداری منطقه ۱۲ و دفتر توسعه محله‌ای در محلات ایران، آبشار و دروازه شمیران که به عنوان پایلوت انتخاب شده‌اند، اقدام به راه‌اندازی پویش «من پشتیبان من» کرده‌اند تا به این ترتیب از کسب‌وکار‌های خانگی آنلاین حمایت کنند. توانمندسازی، استقلال مالی و گسترش کسب‌وکار از محور‌های راه‌اندازی این پویش است.

وی ادامه داد: این اقدام پس از شناسایی فعالان حوزه کسب‌وکار‌های خانگی و کوچک در محلات یاد شده و با هدف تحقق اهداف مرتبط با شهر هوشمند صورت گرفت. در این پویش، دفتر توسعه محلی و مجموعه دانش‌بنیان ذوق، آموزش مهارت‌های مرتبط با بازاریابی اینترنتی، طراحی لوگو، برندینگ و راه‌اندازی پلتفرم و سایت فروش کسب‌و‌کار‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری منطقه ۱۲ یادآور شد: بحران کنونی ناشی از ویروس کووید ۱۹ بسیاری کسب‌وکار‌های سنتی را با مشکل روبه‌رو کرده و راه‌اندازی چنین پویش‌هایی برای حفظ سلامت جامعه و ارتقای وضعیت معشیت زنان سرپرست خانوار ضروری است. طی یک دوره پنج ماهه این زنان توانستند با اتکا بر آموزش‌های انجام‌ شده و توان ذاتی خود تغییرات اساسی در عرضه محصولات شامل بسته‌بندی، گسترش فضای عرضه، تبلیغات بهینه، جلب اعتماد مخاطب و نهایتاً فروش محصولات خود بدهند.

گفتنی است؛ پویش «من پشتیبان من» از دی‌ ماه سال ۹۸ فعالیت خود را در بستر فضای مجازی آغاز کرد و تابه‌امروز توانسته تعدادی از زنان سرپرست خانوار را حمایت کند. مطالعات آسیب‌شناسی این پویش نشان می‌دهد عمده طرح‌های پیشین با عنوان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، تمرکز زیادی بر بخش تولید محصولات توسط این بانوان داشته و بزرگ‌ترین ضعف آن‌ها نیز کم‌توجهی به حوزه عرضه و فروش محصولات بوده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار