خراسان رضوی رتبه اول تولید پنبه در کشور

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: خراسان رضوی با ۲۳ هزار هکتار سطح زیر کشت، رتبه اول تولید پنبه در کشور را داراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم هزار جریبی مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی در بازدید تور رسانه‌ای که به مناسبت روز جهانی پنبه از کارخانه نساجی کاشمر برگزار شد، گفت: در ۲ سال اخیر افزایش تولید پنبه در دستور کار جدید وزارت جهاد کشاورزی و جزو محصولات اقتصاد مقاومتی و جهش تولید قرار گرفتو تولید این محصول رشد صعودی به خود گرفته است.

او افزود: امسال حدود ۹۸ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت پنبه داریم و پیش‌بینی می‌شود این سطح موجب تولید ٢٨٠ هزار تن وش پنبه شود که بر این اساس این میزان تولید، نسبت به آغاز برنامه ششم ۶٨ درصد و نسبت به سال گذشته ١٨ درصد رشد دارد.

بیشتر بخوانید

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به رشد قیمت پنبه در سال های اخیر، اما هنوز این محصول به صورت علی‌الحساب از کشاورزان خرید می‌شود و پیش‌بینی می‌شود قیمت وش پنبه رشد بیش از این داشته باشد.

هزار جریبی بیان کرد: رونق و احیای خوداتکایی صنعت پنبه در کشور به صورت زنجیره ای دنبال می‌شود به همین دلیل حتی اگر یک قسمت از زنجیره این صنعت کامل نشود، همچنان دچار مشکل خواهیم بود و همه دستگاه‌های مسئول باید پای کار بیایند.

انتهای پیام// م.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.