تعهد رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا به انتقال منظم قدرت پس از انتخابات آمریکا

پس از تردید ترامپ در انتقال مسالمت آمیز قدرت، میچ مکانل از تعهد در این خصوص پس از انتخابات آمریکا سخن گفت.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، پس از آنکه دونالد ترامپ در سخنانی نسبت به انتقال مسالمت آمیز قدرت ایجاد تردید کرد، میچ مکانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا گفت پس از انتخابات ریاست جمهوری انتقال منظم قدرت صورت خواهد گرفت.

میچ مکانل، این سناتور ارشد آمریکایی اعلام کرد جدای از آنکه چه کسی انتخابات سوم نوامبر را برنده شود، یک مراسم مسالمت آمیز تحلیف در روز ۲۰ ژانویه برگزار خواهد شد.

سخنان میچ مکانل در حالی بیان می‌شود که یک روز قبل از آن، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از تعهد دادن نسبت به انتقال صلح آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات ماه نوامبر خودداری کرد.

او در کنفرانسی خبری در کاخ سفید گفت: خوب باید ببینیم چه می‌شود.

ترامپ همچنین در مورد برگه‌های رأیی که به صورت پستی ارسال می‌شود اعتراض کرد و گفت: خودتان می‌دانید که من به رای‌های پستی اعتراض دارم.

او قبلا هم استدلال کرده که این نحوه رای گیری در مقابل تقلب آسیب‌پذیر است؛ هرچند خود قبلا به این شیوه رای داده است.

پیشتر نیز برنی سندرز، سناتور برجسته آمریکایی دونالد ترامپ را متهم به عدم پذیرش نتایج انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر کرد.

بر این اساس، سندرز گفت: برای اولین بار در تاریخ آمریکا ما با انتخاباتی روبرو هستیم که مشخص نیست رئیس جمهور کنونی در صورت شکست در انتخابات، داوطلبانه از سمت خود کنار برود.

سندرز از همه ایالت‌های آمریکا خواست پیش از روز انتخابات آرا پستی را شمارش کنند. گفتنی است قرار است در رأی گیری پیش رو بسیاری از آمریکایی‌ها (حتی بیشتر از مقدار معمول در دوره‌های گذشته) آرای خود را به دلیل شیوع همه گیری کرونا به صورت پستی ارسال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار