مقام یمنی خواستار پایان حمایت آمریکا از ائتلاف متجاوز شد

یک مقام یمنی با محکوم کردن بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره فرودگاه بین‌المللی صنعاء، از این کشور خواست به حمایت از ائتلاف متجاوز به یمن پایان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، یک مقام یمنی بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا درباره فرودگاه بین‌المللی صنعاء را محکوم و تاکید کرد ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی سبب بسته شدن این فرودگاه شد.

یک مسئول وزارت امور خارجه یمن محتوای بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا را محکوم کرد. این بیانیه در پی درخواست استیون بیگن، معاون وزیر خارجه آمریکا، از صنعاء برای صرف نظر کردن از بستن فرودگاه بین‌المللی صنعاء به روی پرواز‌های سازمان ملل متحد منتشر شد.

مقام یمنی گفت بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا این نکته را نادیده گرفت که ائتلاف متجاوز سعودی -اماراتی تحت حمایت دولت آمریکا از اوت ۲۰۱۶ فرودگاه بین المللی صنعاء را به روی یمنی‌ها و همه پرواز‌های تجاری و مسافری بستند که منجر به مرگ ده‌ها هزار بیمار شد و راه تردد دانشجویان و تجار به داخل و خارج یمن بسته شد.

این مقام یمنی افزود: بیانیه (وزارت امور خارجه آمریکا) این نکته را نادیده گرفت که بسته شدن فرودگاه بین‌المللی صنعاء نتیجه مستقیم نبود مشتقات نفتی لازم برای فرودگاه بوده است؛ زیرا ائتلاف متجاوز کشتی‌های حامل مشتقات نفتی را توقیف کرد و اجازه نداد وارد بندر الحدیده شوند. این اقدام خطر توقف فعالیت همه بخش‌های خدماتی در صدر آن بخش‌های بهداشت، ارتباطات و آب‌ها را به دنبال داشت و سبب شد هزینه‌های حمل و نقل افزایش یابد که این امر به نوبه خود سبب افزایش قیمت مواد غذایی شد.

این منبع افزود دولت نجات دو سال قبل، پیش از همه درباره پیامد‌های وضع نفتکش صافر هشدار داد و در هر تماسی با سازمان ملل متحد بر اهمیت نیاز به ارزیابی و تعمیر و نگهداری آن تاکید کرد. وی افزود مقامات صنعاء همواره برای ارزیابی و تعمیر و نگهداری این نفتکش در سریعترین زمان همکاری می‌کنند تا از هر خطر احتمالی به سبب موضع کشور‌های متجاوز و پافشاری آن‌ها بر اجرایی نشدن اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری آن جلوگیری شود.

این منبع بار دیگر از آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست به مسئولیت خود عمل و از ایجاد فضای صلح و امنیت در سراسر جهان پشتیبانی کند و به حمایت از ائتلاف متجاوز و سیاست دولت آمریکا که بر مبنای منافع است، پایان دهد.

وی افزود این امر منجر به پایان یافتن تجاوز نظامی، لغو محاصره جامع و فراهم شدن فضا برای ورود به مذاکرات سیاسی خواهد شد که به نفع ملت یمن خواهد بود و سبب حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی آن خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار