عادی سازی رابطه سودان و رژیم صهیونیستی؛ بازی انتخاباتی ترامپ

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکا به شدت بر رهبران نظامی سودان فشار وارد می‌کند تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، سودان رابطه خود را با رژیم صهیونیستی علنی کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا، با اشاره به گمانه‌زنی‌های مربوط به عادی سازی ارتباط رژیم صهیونیستی با سودان اظهارداشت: آمریکا هم اکنون به شدت بر رهبران نظامی سودان فشار وارد می‌کند تا قبل از ۱۳ آبان ماه و انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، رابطه خود را با رژیم صهیونیستی علنی کنند.

وی افزود: البته مقامات نظامی سودان یکسری پیش شرط‌هایی را برای عادی سازی رابطه خود با رژیم صهیونیستی در نظر گرفته‌اند از جمله دریافت یک میلیارد دلار کمک مالی بلاعوض و حذف سودان از لیست کشور‌های حامی تروریست که آمریکایی‌ها با این موارد موافقت کردند.


بیشتر بخوانید


کارشناس مسائل غرب آسیا بیان داشت: رابطه‌ای که مبنای آن پول و کمک مالی باشد، خیلی پایدار نخواهد بود؛ سودانی‌ها به این معروف هستند که بعد از مدتی قرارداد‌ها و توافقنامه‌های خود را لغو می‌کنند. به نظر می‌رسد بعد از مدتی احزاب اسلامی علیه نظامیان سودان شورش خواهند کرد و رابطه این سودان با رژیم صهیونیستی لغو می‌شود.

هانی زاده عنوان کرد: عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه، یک بازی پروپاگاندای انتخاباتی است و ترامپ با این کار دنبال ایجاد برگ برنده انتخاباتی برای خود است تا حمایت لابی صهیونیستی را جلب کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان داشت: بحرین و امارات دو کشوری هستند که با رژیم صهیونیستی ارتباط گرفته‌اند و این دو کشور خیلی در معادلات جهانی و منطقه‌ای موثر نیستند. سودان نیز در روز‌های آتی رابطه خود با رژیم صهیونیستی را علنی می‌کند.

وی تاکید کرد: عادی سازی رابطه رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه، یک بازی کثیفی است که ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات آغاز کرده است و عربستان بعد از انتخابات موضوع عادی سازی رابطه را دردستور کار قرار می‌دهد، زیرا به شدت نگران است ترامپ در این انتخابات پیروز نشود و لذا با احتیاط گام بر می دارد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترامپ ، سودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار