فتاح:

بنیاد مستضعفان تحریم صنعت فولاد را شکست

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در سالروز پیروزی عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان، تحریم صنعت فولاد کشور به دست جوانان متخصص ایرانی شکسته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح فاز دوم شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت:با افتخار اعلام می‌کنیم که ۸۷ درصد نیرو‌های شاغل در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش بومی استان هرمزگان هستند و ما از توان نخبگان این استان برای احداث کارخانه و تولید فولاد در کشور استفاده کرده ایم.

فتاح افزود: افتتاح فاز ۲ فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، در سالروز پیروزی عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان انجام شد و امروز با افتتاح این فاز، تحریم صنعت فولاد نیز به دست جوانان متخصص ایرانی شکسته شد.

او با اشاره به احداث این کارخانه در شرایط تحریم گفت: ما در این پروژه شاهد بودیم که جوانان متخصص کشورمان جهادی عمل کردند و به لطف خداوند، اقدام بزرگی صورت گرفت.

فتاح با اشاره به نقش سهامداران شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در توسعه این شرکت گفت: فولاد کاوه جنوب کیش از شرکت‌های خوشنام بورسی است و یکی از شرکت‌هایی که در نوسانات اخیر، پایدار بود، همین شرکت است.

او با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در فاز ۲ فولاد شرکت فولاد کاوه از سوی بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری شده است، گفت: ما همواره در کنار دولت بوده و هستیم و هیچ مسئله‌ای جز همکاری بین بنیاد مستضعفان و دولت وجود ندارد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به برخی از فناوری‌های روز بکار رفته در این شرکت گفت: در احداث فاز ۲ شرکت فولاد کاوه، علاوه بر توجه به موضوعات صنعتی، توجه ویژه‌ای به مسائل محیط زیستی شده است.

فتاح با بیان اینکه این بنیاد به دنبال تکمیل زنجیره تولید فولاد است، افزود: تا پایان امسال برای تکمیل این زنجیره، کارخانه تولید آهن اسفنجی در منطقه سنگان به بهره برداری خواهد رسید که البته نیازمند حمایت‌هایی برای تحقق این امر هستیم.

او به موضوع ارزآوری شرکت فولاد کاوه جنوب کیش برای کشور تاکید کرد و گفت:پیش بینی ما این است که با بهره برداری از فاز ۲، این شرکت بتواند تا پایان سال بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات داشته باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر ادامه فعالیت‌های بنیاد حتی در شرایط تحریمی، افزود: ما اطمینان می‌دهیم که تمام پروژه‌های نیمه تمام گذشته در بنیاد مستضعفان طی امسال و سال آینده به اتمام خواهد رسید و به هیچ وجه تحریم‌ها مانع فعالیت ما نخواهد شد.

فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در کنار فعالیت‌های زیرساختی در اقتصاد، به نقش خود در محرومیت زدایی و کمک به مردم توجه ویژه دارد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور بنیاد مستضعفان بیش از ۱۸۵۰ میلیارد تومان را برای مقابله با کرونا از طریق کمیته امداد، بهزیستی، استانداری‌ها و دیگر ارگان‌ها اختصاص داده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.