معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم؛

هیچ‌گونه تجمعی ویژه اربعین در قم برگزار نمی‌شود

سلیمان پور گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا در قم، هیچ‌گونه تجمعی ویژه اربعین برگزار نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بیژن سلیمان‌پور معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی در جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: ادارات و مراکز دولتی باید در جهت ارتقای سطح آگاهی شهروندان در پیشگیری از شیوع کرونا اقدام به نصب بنر کنند و مرکز بهداشت نیز به تولید محتوا بپردازد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم افزود: در خصوص واکسیناسیون آنفولانزا منتظر نظر بهداشت و درمان می‌مانیم چراکه بحث پیچیده‌ای بوده و باید از طریق وزارت بهداشت محقق شود.

سلیمان پور یکی از اقدامات مهم را اطلاع‌رسانی عمومی توسط بلندگو‌های مساجد دانست و یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی در دهه نخست محرم تلاش خوبی در زمینه اطلاع‌رسانی داشتند و به رسالت خود بر نظارت بر مساجد و حسینیه‌ها و هیئت‌ها ادامه دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در مورد تأمین ماسک  یادآورشد: در استان شرایط خوبی در تولید ماسک وجود دارد، اما قیمت تمام‌شده بالاست و این یکی از دغدغه‌های مردم در تأمین بوده که با تمهیدات لازم قیمت تمام‌شده ماسک برای اقشار ضعیف باید کاهش یابد.

سلیمان‌پور عنوان کرد: رسانه نیز دارای نقش مهمی در جهت اطلاع‌رسانی در سطح وسیع دارد و پیشنهاد می‌شود سازمان مدیریت برای ارشاد اعتباری را در نظر بگیرد تا رسانه‌ها بتوانند به وظیفه خود عمل کنند و دراین‌باره مشکلات کمتری در تولید محتوا داشته باشند.

او  اضافه کرد: تولید محتوا دارای اهمیت زیادی بوده و به شکل تخصصی باید مورد توجه باشد، دراین‌باره از ظرفیت‌های لازم استفاده شود، تبلیغات محیطی از سوی شهرداری نیز یکی از ظرفیت‌های خوبی است که باید تداوم یابد.

سلیمان پور تصریح کرد: در مورد اربعین به‌طور رسمی اعلام می‌شود، با توجه به افزایش شیوع کرونا هیچ‌گونه مراسمی که منجر به تجمع شود برپا نمی‌شود و راهپیمایی بر اساس دستورالعمل‌ها ممنوع است و دسته‌جات با رعایت دستورالعمل ها در فضای باز و در سطح محدود شکل می‌گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم بیان کرد: همچنین تشییع‌جنازه‌ها در قم بسیار محدود و با چند نفر برگزار می‌شود و با افزایش نظارت مانع از برگزاری مراسم ترحیم در مساجد می‌شویم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار