روزنامه‌نگار آمریکایی: وقوع دومین جنگ داخلی در آمریکا محتمل است

ستون‌نویس روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره عدم انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکستش در انتخابات، وقوع جنگ داخلی در این کشور را محتمل دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، توماس فریدمن، ستون‌نویس روزنامه نیویورک تایمز، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان در واکنش به خودداری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از متعهد شدن به انتقال آرام قدرت در صورت شکست در انتخابات ۲۰۲۰ گفت آمریکا به سمت دومین جنگ داخلی احتمالی خود پیش می‌رود.

او درباره اظهارات ترامپ در خصوص صادقانه نبودن انتخابات پیش رو گفت: من این صحبت‌ها را هم تکان دهنده، هم غافلگیرکننده یافتم. من کار خود را به عنوان روزنامه‌نگار با پوشش دادن اخبار دومین جنگ داخلی لبنان شروع کردم و من وحشت زده‌ام که در زندگی حرفه‌ای ام خود را در شرایطی می‌بینم که ناگزیر هستم دومین جنگ داخلی احتمالی آمریکا را پوشش دهم.

این روزنامه‌نگار افزود: فکر می‌کنم آنچه در چند روز اخیر رخ داده است، هشدار آتش از نوع درجه شش (بسیار وخیم) است. من فکر می‌کنم ما با وضع اضطراری شماره ۵ مواجهیم (شدیدترین وضع بحرانی برای آماده باش نیرو‌های نظامی آمریکا). رئیس جمهور آمریکا به ما گفته است «یا من در انتخابات پیروز می‌شوم یا مشروعیت آن را رد می‌کنم گزینه‌های شما اینهاست».

فریدمن اضافه کرد: من فکر می‌کنم این رعب‌آورترین لحظه در زندگی من است. رعب است به خاطر او، رعب‌آور است به علت اینکه او تحت حمایت یک شبکه دولتی است. رعب‌آور است، زیرا حزب جمهوری‌خواه اساسا به یک روسپی‌خانه سیاسی تبدیل شده است که خودش را به هر کس که به پایگاه آن انرژی می‌دهد، اجاره می‌دهد؛ خواه تی‌ پارتی باشد یا حالا ترامپ باشد. این حزبی است که بدون هیچ نقشه راهی گردهمایی ملی خود را برگزار کرد. این حزب می‌گوید هر چه ترامپ بخواهد ما هم همان را می‌خواهیم.

او در ادامه گفت: اگر شما الان در خود احساس ترس و وحشت نمی‌کنید، به شما می‌گویم که اینطور نیست که ما «ممکن است» انتخاباتی جنجالی داشته باشیم، بلکه موضوع این است که ما به سمت انتخاباتی جنجالی پیش می‌رویم؛ تقریبا به طور قطع، مگر اینکه ترامپ پیروز شود. من نمی‌دانم در هر حال چهار سال آینده چطور خواهد بود.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این درباره انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در کاخ سفید در صورت شکست در انتخابات تاکید کرد: باید ببنیم چه پیش می آید. صندوق های رای فاجعه و خارج از کنترل هستند. صادقانه بگویم انتقالی در کار نخواهد بود و دوران ریاست جمهوری من ادامه پیدا خواهد کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
انشاالله که دنیا از شر امریکا راحت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
خدایا ظلم ستمگران دنیا و ظالمان رو از سر مومنین و مومنات و مسلمین و مسلمات بردار، خدایا ظهور مولامونو برسون. صلوات
آخرین اخبار