کسب نشانه درجه یک هنری برای هنرمند پیشکسوت تئاتر استان فارس

هنرمند پیشکسوت تئاتر استان فارس موفق به کسب درجه یک هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نشستی صمیمانه با استاد علی نقی رزاقی با اشاره به اینکه کسب نشان درجه یک هنری ایشان در عرصه هنرهای نمایشی مایه بسی مباهات و افتخاری برای جامعه هنری استان محسوب می‌ شود، هنرمندان پیشکسوت را سرمایه‌های اجتماعی جامعه برشمرد و بر توجه بیشتر به ارتباط پیشکسوتان هنر با نسل جوان هنرمندان تاکید کرد.

او، در جلسه‌ای که با حضور بهروز مرامی معاون هنری و هادی ورشویی مدیر گروه امور هنری فرهنگ و ارشاد فارس برگزار شد، ضمن  تبریک به استاد رزاقی برای دریافت نشان درجه یک هنری، گفت: با تدبیر هنرمندان پیشکسوت می‌توان شور هنرمندان جوان را به جریان ناب اجتماعی تبدیل کرد و علاوه بر تکریم هنرمندان پیشکسوت، یکی از اهداف آن است که نسل جدید هنر و علاقه‌مندان هنر ایرانی بتوانند با پیشکسوتان هنرمند پیوند معرفتی و وجودی داشته باشند.

سهرابی، بیان کرد: هنر معرفتی متفاوت از جهان و انسان ارائه می‌کند، از این رو جامعه، هنرمند را در تصویری دیگر می‌نگرد، زیرا نگرش و هنر او است که این دنیای متمایز را پدید می‌آورد و با همین برداشت هنرمندان پیشکسوت، سرمایه اجتماعی جامعه هستند، زیرا  دانش و بینش و مهارت هنری آن‌ها آمیخته با تجربه شده و تاثیر گسترده‌ای را پدید می‌آورد که هنرمندان پیشکسوت خط ارتباطی نسل‌های هنری با هم هستند.

علی نقی رزاقی هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی فارس، نیز تصریح کرد: من احساس می‌کنم که تمام کارها و زحمات ما در حقیقت این است که نسل آینده به وسیله کارهای نمایشی آگاهی بیشتر و خودمان را به سوی تکامل معنوی بالاتر راهبری کند.

او، ادامه داد: تئاتر می‌خواهد به  علاقمندان  صحنه آموزشی با ارزش که تقویت کننده تمام احساس‌های انسانی است را هدیه دهد، و در گروه تئاتر آزاد شیراز عده زیادی آمده‌اند و زحمت کشیده‌اند و هنرشان را عرضه داشته‌اند و اکنون در تمام نقاط دنیا پراکنده‌ هستند.

رزاقی، افزود: اگر امروز این درجه هنری به حقیر می‌رسد از برکت وجود حدود دو هزار بازیگر و افراد پشت صحنه در  ۴۳ سال بوده است و هزاران نفر نیز قادر هستند که ارزش‌های فرهنگی ایرانی وجهانی را ببینند.

هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی فارس، اضافه کرد: اگر علاقه مندان و هنر دوستان با سعدی بیشتر آشنا می‌شوند شکسپیر را هم به خوبی بشناسند که در حال حاضر جوانان خلاق نیز باید وارد این عرصه شوند و تمام صحنه را از آن خلاقیت‌های خود کرده و آینده‌ای ساخته شود که نقد اجتماعی را به خوبی دنبال کند و  از هر گونه خطاکاری از سوی انسان‌های بی فرهنگ جلوگیری شود.

او، اظهار کرد: هنوز عده‌ای بر این باورند که ما نمایش نداریم حتی زمینه پرداختن به آن در ما نیست و این یک سویه نگاه کردن ویرانی فرهنگ را با خود دارد.

رزاقی، تاکید کرد: سعی بر آن داشتم همان گونه که دو اثر شکسپیر را به صحنه آوردم بزرگان خودمان را نیز در عرصه تئاتر مطرح کنم  که به همین دلیل از نوشته‌های بزرگانمان نمایش‌هایی از عطار، نظامی، سعدی، مولانا، حافظ و اهلی شیرازی را به صحنه آوردم.

هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی فارس،  گفت: شیرازی‌ها با تعدادی از آن اشعار و داستان ها آشنا هستند، آرزویمان این است که راه هموارتر شود و جوانان ما به مقوله ارزش های فرهنگی خودمان بیشتر توجه کنند و روزی درهای سرمایه گذاری برای ساخت نمایش باز شود تا مردم بتوانند بیشتر و بیشتر به سالن‌های نمایش رونق بخشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.