نمایشگاه هفته دفاع مقدس، میزبان شهروندان هندیجانی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج هندیجان گفت: نمایشگاهی به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان برپا شده است.

سرگرد پاسدار قاسمی خشاب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: دوران ۸ سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی است.

او هفته دفاع مقدس را بهانه‌ای برای یادآوری رشادت‌ها و از جان گذشتگی شهدا، ایثارگران و رزمندگان اسلام عنوان کرد و افزود: به همین منظور نمایشگاه دفاع مقدس در هندیجان و با هدف برزگداشت یاد و خاطره ۱۳۶ شهید این شهرستان در جوار قبور مطهر شهدای گمنام هندیجان برگزار شده است.

سرگرد پاسدار قاسمی خشاب با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی اظهار داشت: نسل جوان و دانش آموزان باید با رشادت‌های دلیرمردان و شیرزنانی که با گذشتن از جان خود اجازه تصرف ذره‌ای از خاک ایران را به دشمن بعثی ندادند، آشنا شوند و بدانند که امنیت و آرامش و استقلال امروز کشور مرهون خون شهدا است.

در شهریور ماه سال ۱۳۵۹، رژیم بعث عراق جنگی نابرابر با ایران را آغاز کرد و رزمندگان اسلام از جای جای کشور برای دفاع از خاک وطن به جبهه‌های جنگ در جنوب اعزام شدند و با رشادت‌های فراوان طی ۸ سال دفاع مقدس، دشمن بعثی را که رویایی تصرف کشور در ۷ روز را در سر می‌پروراند، شکست داد و پیروزی ارزشمند و بی بدیل را در تاریخ ثبت کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.