رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان قم مطرح کرد؛

ضربه سنگین کرونا به بازار نشر قم

خرمی گفت:کتاب همواره در اولویت آخر زندگی مردم بوده و با توجه به شرایط کرونا بازار نشر با رکود شدیدی روبرو شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حمید خرمی، رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان قم اظهار کرد: ۱۳۵۰ ناشر و بیش از ۲۰۰ کتاب‌فروش در استان قم فعالیت می‌کنند، ولی نیمی از ناشران به خاطر وضعیت کرونا فعالیت کمتری دارند.

او با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از فعالان عرصه نشر و کتاب  افزود: همه فروشگاه‌ها و ناشران به تعداد پرسنل در سایت کارا معرفی و ثبت‌نام کردند و بابت هر کارمند ۱۶ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند.

خرمی عنوان کرد:کتاب همواره در اولویت آخر زندگی مردم بوده است و با توجه به شرایط کرونا بازار نشر با رکود شدیدی روبرو شده است.


بیشتر بخوانید


رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان قم  بیان کرد: عده ای که در نشر الکترونیک فعالیت دارند نسبت به فروش کتاب رضایت بیشتری دارند، از طرح تابستانه کتاب استقبال خوبی شد، ولی پس از آن متأسفانه کتاب درسی از سوی آموزش‌وپرورش توزیع  و رکود بسیار بدی برای کتاب‌فروشان ایجاد شد.

او ادامه داد: با توجه به این که آموزش مدارس مجازی شده است دانش آموزان کمتر به سراغ کتاب و دفتر می‌روند و این موضوع دست‌به‌دست یکدیگر داده و حوزه نشر با رکود بیشتری روبرو شده است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان استان قم گفت: وزارت آموزش‌وپرورش باید به وظیفه ذاتی خود عمل کند و توزیع کتاب درسی را به دست بخش خصوصی بسپارد، چون رکود بسیار بد و نارضایتی بسیار شدیدی در سطح جامعه ایجادشده است.

خرمی افزود: با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی، آموزش‌وپرورش سال آینده ثبت‌نام کتاب را بر عهده بخش خصوصی بگذارد و کتاب درسی از سوی کتاب‌فروشی توزیع شود.

او ادامه داد: کتاب درسی هرسال در شهریور توزیع می‌شد و در طول سال کتاب در بازار وجود داشت، ولی با توجه به اقدام آموزش‌وپرورش بازار سیاه ایجاد شد و دانش آموزان برای تهیه کتاب با مشکل روبرو شدند.

منبع :تسنیم

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار