رئیس حزب امت سودان: سازش با اسرائیل سرسپردگی است

رئیس حزب امت سودان اعلام کرد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اهداف انتخاباتی دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو را تامین می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، صادق المهدی، رئیس حزب امت سودان با قبیح دانستن توافق با رژیم صهیونیستی، عادی سازی روابط با این رژیم را مترادف سرسپردگی دانست که هیچ ارتباطی با موضوع صلح ندارد.

صادق المهدی در سمینار «خطرات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» در پایتخت سودان تشریح کرد: اقدامات ما در ارتباط با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نشات گرفته از مواضع مختلف از جمله تقابل با نیرو‌های مردمی غیردولتی خواهد بود.

او افزود این نیروها، همانطور که استفان والت و جان مشهایمر در کتاب خود درباره تاثیر لابی اسرائیل در سیاست آمریکا گفتند، به تندرو‌ها یک ابزار قدرتمند در جهت بکارگیری تروریست‌ها و هواداران بالقوه خود را داده است. این همان چیزی است که در واقع اتفاق می‌افتد.

المهدی تاکید کرد: پروژه عادی سازی فعلی هیچ ارتباطی با صلح ندارد، بلکه زمینه را برای جنگ آینده فراهم می‌کند و در خدمت افزایش بخت انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است.

رئیس حزب امت سودان یادآور شد: موضع ما در قبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مجموعه‌ای از عوامل از جمله همبستگی عربی، همبستگی اسلامی، اصول مندرج در منشور سازمان ملل و اصول عدالتی تعیین می‌کند که مانع تشکیل یک دولت نژادپرست می‌شود.

پیش از این منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند آمریکا برای حذف نام سودان از فهرست حامیان گروه‌های تروریستی، پیش شرط عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تعیین کرده است.

از سوی دیگر پایگاه خبری «اکسیوس» در گزارشی اعلام کرد بنا به گفته منابع سودانی، دولت سودان به دنبال درخواست کمک‌های اقتصادی در قبال توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. بر اساس این گزارش، مقامات سودانی گفته‌اند خارطوم برای عادی‌سازی ۳ خواسته اساسی دارد. تأمین گندم و سوخت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار، دریافت وام ۲ میلیارد دلاری برای تثبیت اقتصاد سودان و تعهد کمک مالی برای ۳ سال آینده از جمله ۳ شرط اعلام شده از سوی مقامات سودانی است.

این منابع مدعی شده بودند در صورتی که آمریکا و امارات با درخواست سودان برای کمک‌های اقتصادی همراهی کنند، اعلام توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، شبیه آنچه با امارات و بحرین اتفاق افتاد، ظرف تنها چند روز شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار