مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام:

بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از آموزش‌های همگانی هلال احمر بهره‌مند شده اند

علی اکبری از بهره مندی بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از آموزش‌های همگانی هلال احمر در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ علی اصغر علی اکبری مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در دومین جلسه کارگروه آموزش‌های همگانی پدافند غیرعامل گفت: برابر قانون آموزش‌های عمومی و همگانی امداد و نجات ، وظیفه هلال احمر است که هر ساله با کمک دستگاه‌های اجرایی ، NGO‌ ، تشکل‌های مردمی و کانون‌های مختلفی که در سطح استان داریم ، آموزش‌های همگانی اجرا ‌شود، اما امسال به دلیل محدودیت‌هایی که به واسطه کرونا وجود داشت اغلب آموزش‌های همگانی حضوری به صورت ۱۰ نفره و با رعایت نکات بهداشتی و بیشتر در فضای مجازی برگزار شد.

او ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال، ۶ هزار و ۴۴۸ نفر از شهروندان این استان از آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره‌مند شدند.

علی اکبری بیان کرد: در این مدت بیشتر آموزش‌ها را به سمت آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم در فضای مجازی برده ایم.

او ادامه داد: در گذشته ۲۷ خانه هلال روستایی در سطح استان فعالیت داشتند که امسال و همزمان با هفته دولت ۱۸ خانه هلال جدید در مناطق روستایی استان افتتاح شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام مطرح کرد: افراد در این خانه‌های هلال ، آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را فرا می‌گیرند تا در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیرو‌های هلال احمر به خود، خانواده و مردم روستا کمک کنند.

او بیان کرد: در خانه‌های هلال روستایی کلاس‌های آموزش همگانی با تعداد هر کلاس ۱۰ نفر و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در چهار رده سنی کودکان (۸ تا ۱۲ سال)، نوجوانان (۱۳ تا ۱۸سال)، جوانان (۱۹ تا ۳۵ سال) و بزرگسالان (بالای ۳۶ سال) برگزار می‌شود.

علی اکبری مطرح کرد: انتظار داریم تمام دستگاه‌های اجرایی استان پای کار بیایند و پرسنل خود را به هلال احمر معرفی کنند تا آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات به منظور پیشگیری ، آگاه سازی و مقابله با حوادث و سوانح را برای آن‌ها برگزار کنیم.

او ادامه داد: ما می‌توانیم برای هر گروه از مردم، دستگاه‌ها، NGO‌ها و تشکل‌ها در صورت اعلام آمادگی، کلاس‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات توسط این جمعیت را برگزار کنیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.