برنامه‌های جایگزین ویژه اربعین حسینی در استان سمنان اجرایی می‌شود

در اربعین امسال تلاش می‌شود در قالب پویش‌های مختلف برنامه‌های جایگزین با توجه به شیوع کرونا ویروس لحاظ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در کارگروه مراسم عزاداری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی گفت: در اربعین امسال تلاش می‌شود در قالب پویش‌های مختلف برنامه‌های جایگزین با توجه به شیوع کرونا ویروس لحاظ شود.

او بابیان اینکه هیئت‌های مذهبی در دهه اول ماه محرم حسینی در عزاداری‌ها به‌خوبی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند، افزود: بر اساس آمار کشوری وضعیت سمنان به نسبت دیگر نقاط کشور در این بخش بسیار قابل‌توجه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر با جدیت تمام باید از سوی هیئت‌های مذهبی در دستور کار باشد، بیان کرد: مراسم عزاداری در فضای باز و در کمتر از یک ساعت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام خواهد شد و پیاده‌روی و تجمع عزاداران اربعین امسال برگزار نمی‌شود.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط هیئت‌های مذهبی سمنان

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: بر اساس آمار ۹۸ درصد از هیئت‌های مذهبی استان در دهه اول ماه محرم دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا  را در گام اجرایی قراردادند.

حجت‌الاسلام حسینعلی قدرتی بابیان اینکه هماهنگی و همدلی دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری آئین عزاداری حسینی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مطلوب و قابل قدردانی است، گفت: توجه به منویات رهبر معظم انقلاب برای انجام دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار تمامی هیئت‌های مذهبی است.

او ابراز داشت: به‌طورقطع هیئت‌های مذهبی، مداحان و عزاداران در دهه پایانی ماه صفر هم با رویه‌های کارشناسی و توجه به دیدگاه‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ویروس، مراسم عزاداری را با دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.