تلاش دشمنان در ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی بی تاثیر است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تلاش دشمنان در ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی بی‌تاثیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در دیدار با کارکنان اداره کل بازرسی استان اردبیل گفت: به عنوان یکی از مهمترین نهاد‌های نظارتی کشور باید تلاش خود را در اجرای قانون و حسن جریان امور به کار بندیم تا بیش از پیش درکارآمدی نظام سهیم باشیم.

او نگاه کلان به مسائل کشور را به عنوان اصل برنامه ریزی در سازمان عنوان کرد و افزود: در دیدگاه تحولی و اقدام به آن، باید مسائل کلان کشور را احصا کنیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم و شما در استان خود نیز با دسته‌بندی و برنامه‌ریزی مسائل در این زمینه کوشا باشید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: صرفاً مدیران نباید به دنبال تحول باشند و گسترش روحیه جهادی در تمام اجزای سازمان برای نیل به این مقصود مورد نیاز است.

درویشیان اظهار داشت: تحول در سازمان نیازمند تغییر نگرش و تسری روحیه تحول در جزء جزء سازمان است و صرفاً مدیران نباید به دنبال تحول باشند و گسترش روحیه جهادی در تمام اجزای سازمان برای نیل به این مقصود مورد نیاز است.

او با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: چیزی که امروز مسئله فرهنگ دفاع مقدس را تهدید می‌کند، جنگ روایت‌ها، تحریف ارزش‌ها و القای رسانه‌های بیگانه به مظلوم نمایی جلادان و محکوم کردن مظلومان و قربانیان این نبرد نابرابر است که در دیگر امور نظام اسلامی نیز به دنبال همین القای انحرافات هستند.

عضو شورای عالی قوه قضاییه لازمه عبور از این انحرافات و فتنه‌ها را دشمن‌شناسی و حفظ روحیه جهادی اعلام کرد و افزود: باید با روحیه جهادی و عزم جزم، موانع تحول را از پیش پا برداریم که موثرترین آن تغییر در نگرش و اصلاح باور خودمان و تبدیل کار کارمندی به جهادی و انقلابی است.

درویشیان به توصیه ریاست عالی قوه اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های مردمی حداکثر استفاده را بکنیم و با مبارزه با فساد، احساس امنیت در این عرصه به مردم بدهیم و اگر با فساد مبارزه شود، اما باور این مساله در بین مردم به وجود نیاید، کاری از پیش نبرده‌ایم.

او افزود: پیشگیری همواره مهمتر از درمان است و نظارت ما برای پیشگیری از تخلفات است و بعد از وقوع جرم دیگر نظارت کم اثر خواهد بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطالبه از واحد‌های نظارتی دستگاه‌ها به عنوان ابزاری برای کنترل بهتر امور یادآور شد.

بازرس‌کل استان اردبیل در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد آن بازرسی‌کل پرداخت و گفت: در سال گذشته و ۶ ماهه نخست امسال، بیش از ۲۰۰ مأموریت توسط بازرسی استان اجرا شد که برخی نتایج آن جلوگیری از تضییع بیش از ۲۰ میلیارد تومان و همچنین جلوگیری از تصرف، تخریب اراضی ملی به میزان ۱۴ هزار هکتار بوده است.

نورمحمد کاظمی‌الموتی ادامه داد: بازرسی استان اردبیل با نگاه اصلاحی به عملکرد مدیران و با رویکرد پیشگیرانه درصدد صیانت از مدیران بوده و با ارایه مشاوره، هشدار و تذکرات قانونی به مدیران، برای اصلاح امور گام برمی‌دارد و البته تعدادی از مدیران نیز تحت تعقیب اداری و کیفری قرار گرفته‌اند.

او بیان کرد: همچنین چندین فقره گزارش هشداری در سطح ملی صادر شده است، از جمله گزارش رعایت آیین‌نامه وصول مطالبات غیرجاری مؤسسات اعتباری که موجب صدور بخش‌نامه از سوی بانک مرکزی به همه بانک‌ها شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.