جابجایی بیش از ۷۲۹ هزار مسافر در فرودگاه بین المللی اهواز در ۶ ماه نخست امسال

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان تعداد جابجایی مسافر در ۶ ماه نخست امسال در فرودگاه بین المللی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اهواز را ۷۲۹ هزار و ۸۴۶ نفر اعلام کرد.

سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: فرودگاه بین المللی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در اهواز یکی از فرودگاه‌های پرتردد در استان محسوب می‌شود و بسیاری از پرواز‌های داخلی و خارجی را پوشش می‌دهد.

او در تشریح تعداد پرواز‌ها و جابجایی مسافر این فرودگاه در ۶ ماه نخست امسال بیان داشت: در مدت مذکور، ۷۲۹ هزار و ۸۴۶ نفر در پرواز‌های مختلف ورودی و خروجی در فرودگاه سردار سلیمانی اهواز جابجا شده اند.

رزاز درخصوص جابجایی میزان بار در این فرودگاه اظهار کرد: علاوه بر جابجایی مسافر، جابجایی محموله‌های مختلف نیز در فرودگاه اهواز انجام می‌شود و در نیمه نخست امسال، جابجایی بار ورودی و خروجی ۶ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۹۵۷ کیلوگرم برآورد شده است، ضمن اینکه در مدت مذکور ۷ هزار و ۳۵ هواپیما در فرودگاه شهید سردارسلیمانی اهواز اقدام به نشست و برخاست کرده اند.

فرودگاه بین المللی اهواز، یکی از فرودگاه‌های پردد در استان خوزستان به شمار می‌رود که همزمان با شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نامه این فرودگاه به نام این شهید والامقام مزین شد و بیشترین تعداد پرواز از این فرودگاه به تهران، مشهد و شیراز انجام می‌شود.

پس از شیوع ویروس کرونا، جابجایی مسافر در فرودگاه‌ها و سایر پایانه‌های حمل و نقل با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در حال انجام است و توزیع ملزومات بهداشتی از جمله؛ ماسک و دستکش بین مسافران به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از این بیماری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.