نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی دومین دوره‌ای است که زن توانست هویت خود را بازیابد ، گفت: انقلاب اسلامی اوج بازخوانی هویت زن مسلمان است و این بازخوانی هنوز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،   آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت  در دیدار کمیته بانوان دفاع مقدس گیلان با قدردانی از مجاهدت بانوان ایثارگر در دوران دفاع مقدس ، گفت: رسیدن به خدا مقصد اعلای انسان است و در این عرصه تفاوتی میان  زن و مرد  وجود ندارد.

او افزود: پس از بعثت پیامبر اسلام (ص) زن به جایگاه رفیع خود که خدا برای او تعیین کرده رسید و در دوره اسلامی، زن هویت عظیم الهی و انسانی خود را پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان ، زندگی حضرت فاطمه (س) را کتابی مفصل برای انسان دانست و گفت: زندگی کوتاه حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای تمام انسان‌ها است.

آیت الله فلاحتی افزود: انقلاب اسلامی و جامعه ایرانی تاثیر متقابل در همدیگر دارند و این امر برای قدرت‌های سلطه گر خطرساز شده است.

او با بیان اینکه بخش اعظم انقلاب اسلامی به عهده زنان پاک سیرت و پاک نیت بود، گفت: زنان با صورت و سیرت اسلامی در صحنه حضور پیدا کردند و این انقلاب مرهون تلاش آن‌ها نیز بوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در ارسال پیام دین و انقلاب در عرصه جهانی ، افزود: اگرچه نتوانستیم از فضای مجازی به نحو مطلوب استفاده کنیم، اما شبکه‌های اجتماعی موجب شد چهره و ارزش‌های انقلاب اسلامی در دنیا منتشر شود.

آیت الله فلاحتی  به حضور زنان مجاهد در کنار مردان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مادران و همسران شهدا مجاهدان تاریخ هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه مجاهدت‌های بانوان ایثارگر در دوران دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود، افزود: حضور همیشگی زن ایرانی با هویت اسلامی در عرصه میدانی ضرورت است.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار استفاده از سازمان‌های مردم نهاد در ترویج معنویت و ارزش‌های الهی در جامعه شد و افزود: گروه‌های مردمی در ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی اثرگذارند.

زهرا یعقوب نژاد ، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان و رئیس کمیته بانوان دفاع مقدس گیلان نیز دراین دیدار به وجود ۳۴ شهیده زن در این استان اشاره کرد و گفت: ۳۴۰ رزمنده بانوی گیلانی در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

او  با اشاره به وجود ۵۳ جانباز زن در گیلان، افزود: گیلان ۳ هزار مادر شهید و یک هزار و ۴۰۰ همسر شهید دارد.

رئیس کمیته بانوان دفاع مقدس گیلان به اجرای ۲۰۰ برنامه ویژه بانوان ایثارگر همزمان با هفته دفاع مقدس در این استان اشاره کرد و افزود: ۴۰ بانوی پیشکسوت ایثارگر گیلان در هفته دفاع مقدس تجلیل شدند.

 یعقوب نژاد ، معرفی بانوان رزمنده و ایثارگر را از جمله برنامه‌های کمیته بانوان دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: به دنبال معرفی الگوی بانوان ایثارگر به جامعه هستیم.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.