کیخا: به کسب سهمیه المپیک بسیار امیدوار هستم/ ژیمناستیک همیشه با مشکلات مالی رو به رو بوده است

ملی پوش ژیمناستیک کشورمان گفت: تمام تلاشم را انجام داده ام تا با انجام تمرینات زیاد در مسابقات پیش رو، بهترین عملکرد را داشته باشم.

سعیدرضا کیخا ملی پوش ژیمناستیک کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شرایط آمادگی خود اظهار داشت: در حال حاضر به صورت شخصی در شهر خودم (شیراز) مشغول تمرین هستم. تاریخ مسابقات کسب سهمیه المپیک هم مشخص شد و به نظر می‌رسد، این رقابت‌ها در زمان مقرر برگزار شود، زیرا کمیته ملی المپیک تصمیم گرفته مسابقات مختلف را برگزار کند. امیدوارم در روند انجام رقابت‌ها خللی ایجاد نشود.

او افزود: کادر فنی روی تمرینات نظارت دارد و اردویی یک هفته‌ای به صورت آنلاین برگزار شد که بسیار تأثیرگذار بود. فدراسیون ژیمناستیک به دنبال این است که اردو‌های تیم ملی را به صورت حضوری برگزار کند.

کیخا در ادامه بیان کرد: طی این مدت در چند مسابقه که به صورت انفرادی برای کسب سهمیه برگزار شد، با همت فدراسیون در آن ها شرکت کردیم و با برنامه ریزی دقیق فدراسیون و کمک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به مسابقات اعزام شدیم. در این رقابت‌ها نتایج ارزشمندی هم کسب شد و توانستم در رنکینگ، رتبه سوم دنیا را به دست آورم. برای کسب سهمیه المپیک هم امیدوار هستم.

ویروس کرونا کل ورزش دنیا را تحت تاثیر قرار داد و به تمام ورزشکاران آسیب زد

کاپیتان تیم ملی ژیمناستیک کشورمان در خصوص اینکه ویروس کرونا چقدر روی عملکرد او تاثیر منفی گذاشته است، عنوان کرد: ویروس کرونا کل ورزش دنیا را تحت تاثیر قرار داده و به تمام ورزشکاران آسیب زده است. وقفه‌ای که در انجام مسابقات ایجاد شد، به ورزشکاران رشته‌های مختلف آسیب زد. من تمام تلاشم را انجام داده ام تا با انجام تمرینات زیاد در مسابقات پیش رو، بهترین عملکرد را داشته باشم.

به کسب سهمیه المپیک بسیار امیدوار هستم

کیخا درباره مسابقات باکوی آذربایجان که با بدشانسی سهمیه المپیک را نگرفت، گفت: ابتدا اعلام شد که مسابقات برگزار می‌شود. ما با حمایت فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در رقابت‌ها شرکت کردیم. دور مقدماتی مسابقات برگزار شد، اما دولت جمهوری آذربایجان تصمیم گرفت، مسابقات را تعطیل کند. زمان بازگشت به ایران متوجه شدیم که نتایج دور ابتدایی را به عنوان نتایج نهایی لحاظ کرده اند. با این وجود به کسب سهمیه المپیک بسیار امیدوار هستم.

ژیمناستیک همیشه با مشکلات مالی رو به رو بوده است

او درباره عملکرد فدراسیون ژیمناستیک، بیان کرد: فدراسیون ژیمناستیک همیشه تمام تلاش خود را انجام داده تا بهترین نتایج در رقابت‌های مختلف کسب شود. ژیمناستیک همیشه با مشکلات مالی رو به رو است. زهرا اینچه درگاهی تمام تلاش خود را انجام داده و فکر می‌کنم نتایج قابل قبولی کسب کرده ایم.

قول کسب مقام در ژیمناستیک، غیر منطقی و احساسی است

کیخا در خصوص مسابقات کسب سهمیه المپیک که اواخر اسفندماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: قول دادن برای کسب مقام در ژیمناستیک غیر منطقی و احساسی است. در بخش خرک حلقه هر لحظه ممکن است اتفاق ناگواری رخ دهد و ورزشکار را از هدف خود دور کند. این مسابقات آخرین مرحله کسب سهمیه انفرادی خواهد بود، اما در اردیبهشت ماه مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود که نفرات اول و دوم مجموعه ۶ وسیله هم سهمیه المپیک را کسب می‌کنند که می‌توانیم روی آن مسابقات نیز حساب کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار