اتحادیه اروپا ۲ فرد و ۴ شرکت روسی را تحریم می‌کند

بنابر اعلام یک مقام اتحادیه اروپا، مقامات بروکسل در خصوص تحریم چند فرد و شرکت روسی به توافق نظر رسیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع دیپلماتیک اروپایی روز دوشنبه به خبرگزاری تاس اعلام کرد مقامات اتحادیه اروپا در خصوص تحریم دو فرد و چهار شرکت روسی به توافق رسیده‌اند.

این منبع اتحادیه اروپا اعلام کرد سفرای این اتحادیه تصمیم گرفته‌اند تا دو فرد و چهار شرکت روسی را به دلیل مشارکت و همکاری در احداث پل در منطقه کریمه در فهرست تحریم‌های خود قرار دهند. بنا به گفته این منبع مطلع، شورای اتحادیه اروپا براساس روش کتبی تصمیمی رسمی اتخاذ خواهد کرد.

رویه تصمیم گیری کتبی در سطح وزرا در اتحادیه اروپا پس از تأیید تصمیم و در صورت عدم وجود هرگونه اعتراض در کمیته نمایندگان دائمی (COREPER) آغاز می‌شود. این تحریم‌ها به دلیل داشتن بُعد فنی، پس از تصویب توسط شورای اتحادیه اروپا و انتشار در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا لازم الاجرا خواهد شد.

اتحادیه اروپا در تیرماه امسال نیز به طور رسمی تحریم‌های خود علیه روسیه را برای شش ماه دیگر تمدید کرد. رهبران اتحادیه اروپا در اوایل این ماه تمدید تحریم‌های روسیه را به دلیل عدم تمایل مسکو به اجرای کامل توافق نامه مینسک در دستور کار قرار دادند. توافق نامه مینسک به منظور برقراری آتش بس در شرق اوکراین امضاء شده است. اطلاعیه رسمی اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱ تمدید کرد.

اتحادیه اروپا برای اولین بار در سال ۲۰۱۴، اقدامات ادعایی ثبات‌زدای روسیه علیه اوکراین در چارچوب تحریم‌های جدید را پاسخ داد. روابط روسیه و کشور‌های غربی از جمله کشور‌های اتحادیه اروپا پس از پیوستن کریمه به روسیه در مارس ۲۰۱۴ و وضع تحریم‌ها علیه روسیه بدتر شده است. از طرفی، مسکو با تلاش برای بازگرداندن روابط به حالت عادی، درصدد مقابله با رویکرد خصمانه غرب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
روسیه یک ابر قدرت است و تحریم های اتحادیه اروپا فقط تبلیغات است
آخرین اخبار