معاون بهداشت وزارت بهداشت:

واکسن آنفلوآنزا در مراکز ۱۶ ساعته منتخب کرونا تزریق نشود

رئیسی گفت: واکسن آنفلوانزا در مراکز ۱۶ ساعته منتخب کرونا (مرکزی که بیمار کرونایی مراجعه می‌کند)، تزریق نشود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در اجلاس غیرحضوری روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: ظرف هفته جاری، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان منابع مالی به منظور پزشک خانواده شهری و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز به منظور پزشک خانواده روستایی توزیع خواهد شد. حدود ۸۰ میلیارد تومان نیز به منظور خرید کیت تشخیص کرونا هزینه خواهیم کرد که بین استان‌ها توزیع خواهد شد.

او افزود: براساس پیگیری‌های وزارت بهداشت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی قول مساعد داده که تا آخر ماه جاری، مبلغ قابل توجهی از بدهی‌هایی که ما در حوزه بهداشت داریم را در اختیارمان قرار دهد.


بیشتر بخوانید


رئیسی گفت: درخصوص ازدحام مردم در اماکنی مانند پاساژ‌ها و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: همکاران بهداشت محیط ما به عنوان ضابطین قضایی در استان‌ها حضور دارند و اختیار تعطیل کردن خاطیان دستورالعمل‌های بهداشتی را دارند. با سازمان تعزیرات نیز تفاهمنامه‌ای به امضا رسانده ایم و براساس آن، امکان حضور گشت‌های مشترک وجود دارد و اختیار تصمیم گیری در مورد تعطیلی اماکن وجود دارد. نیروی انتظامی نیز براساس قانون مکلف است که همکاری کند.

لزوم اجرای دستورالعمل سطوح نظارتی

او خطاب به روسای دانشگاه تاکید کرد: دستورالعمل ستاد ملی در رابطه با سطوح نظارتی را ابلاغ کردیم و درخواستم این است که در ستاد استانی آن را اجرایی کنید. دستگاه‌ها موظف هستند براساس این دستورالعمل به دانشگاه‌ها گزارش دهند. در این دستورالعمل وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است. 

اقدامات جدید در مورد اعمال سختگیرانه دستورالعمل‌ها

رئیسی در خصوص اقدامات جدید در مورد اعمال سختگیرانه دستورالعمل‌ها، اظهار کرد: یکی از اقدامات تقویت نظارت‌های مردمی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، به این صورت که هر صنفی باید QR کد خود را داشته باشد و چنانچه این QR کد‌ها در معرض دید باشد، افراد می‌توانند با اسکن کد با موبایل شان به سوالات پاسخ دهند و گزارش آن برای ما ارسال شود تا با صنف خاطی برخورد کنیم.

همه مادران باردار واکسن آنفلوانزا دریافت می‌کنند

رئیسی درخصوص توزیع واکسن آنفلوانزا تصریح کرد: هر تعداد مادر باردار در کشور وجود داشته باشد، واکسن آنفلوانزای رایگان دریافت می‌کند. آن‌ها می‌توانند با کارت ملی شان به مراکز بهداشت مراجعه کنند. 

او ادامه داد: توزیع واکسن آنفلوانزا را باید مدیریت کنیم. البته در نیمکره جنوبی هیچ موجی از بیماری آنفلوانزا بروز پیدا نکرده و این موضوع نشان می‌دهد که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاثیر زیادی بر بیمار نشدن مردم دارد. اما از نظر روانی و نیاز برخی گروه‌ها به واکسن، باید پاسخگوی مردم باشیم.

رئیسی ادامه داد: باید دقت شود که واکسن آنفلوانزا در مراکز ۱۶ ساعته منتخب کرونا ( مرکزی که بیمار کرونایی مراجعه می‌کند)، تزریق نشود. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: خانه‌های سالمندان و مراکز نگهداری از سالمندان تحت پوشش بهداشت بوده و واکسن آنفلوانزا دریافت می‌کنند؛ اما سالمندانی که بیماری زمینه‌ای شناخته شده‌ای ندارند و بالای ۶۵ سال هستند، باید از داروخانه‌های سطح شهر واکسن آنفلوانزا تهیه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.