نعمتی الهی در یکی از مساجد سوریه که گردشگران را مجذوب خود می‌کند + تصاویر

باب سلیمان در الحسکه مسجدی است که توسط چشمه‌های زیادی محاصره و به یک مکان گردشگری تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مسجد "پاتزان" یا "باب سلیمان" در الحسکه قبل از ساخته شدن محل تجمع کوهنوردان و کسانی که می‌خواستند وقت خود را در دامان طبیعت بگذرانند بود، اما حالا به مقصدی برای گردشگران خارجی تبدیل شده است.

این مسجد که ۳۰ سال پیش ساخته شده است، اکنون بیشتر به یک مقصد گردشگری شباهت دارد. "محمد صدیق محمد"، ساکن این روستا، به یک فرد سوری گفت که بازدیدکنندگان به منطقه می‌آیند تا از یک سو این مسجد را بشناسند و از طرف دیگر از محیط اطراف آن لذت ببرند.

داستان مسجد پاتزان از اتاقی در نزدیکی چشمه آب شروع شد، جایی که مردم قصد داشتند اوقات و سرگرمی را در آن بگذرانند. حاج "بشیر سید رسول" پیشنهاد ساخت مسجدی را داد که مردم در آنجا برای نماز پناه بگیرند، او حتی وقت خود را صرف حفظ هویت این مکان کرد.

نکته مهم در مورد این مسجد این است که خانواده مورد نظر از تمامی گردشگران پذیرایی می‌کند و همانطور که در تصویر نشان داده می‌شود، مردم در شروع مسیر در داخل آن چای می‌نوشند.

 مسجدی در هاساکا
ساختمان مسجد دقیقاً در کنار صخره و چشمه اصلی بود که مردم در اطراف آن نشسته بودند. "غالب رسول" از اهالی روستا گفت که مشتاقند این چشمه را محلی مناسب برای وضو گرفتن نمازگزاران کنند، زیرا در داخل ساختمان مسجد آب چشمه وجود دارد و مساحت آن ۴ متر در داخل ساختمان تخمین زده شده است که هویت ساده مکان را حفظ کرده است.

این مسجد همچنین توسط یک منطقه سبز و چشمه‌های زیادی که ماهی در آن‌ها رشد می‌کند محاصره شده است و مردم می‌گویند که این مکان به تقویت روابط اجتماعی بین اهالی روستا و باز کردن در‌های بازدید از خارج کمک کرده است.

در ادامه تصاویر بیشتری از این مسجد را مشاهده می‌کنید:

 مسجدی در هاساکا

 مسجدی در هاساکا

 مسجدی در هاساکا


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
روستای آقبلاغ آذربایجان شرقی از این بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
در روستای ونایی از توابع بروجرد بهتر از این مسجد و چشمه وجود دارد
آخرین اخبار