مرکل به ملاقات ناوالنی در بیمارستان رفته است

صدراعظم آلمان زمانی که منتقد دولت روسیه در بیمارستان بستری بوده به ملاقات او رفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، «الکساندر ناوالنی» منتقد دولت روسیه تائید کرد که «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان زمانی که او در بیمارستان برلین بستری بوده به ملاقات او رفته است.

الکساندر ناوالنی ماه گذشته در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد.

طبق اظهارات پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی بود؛ گفته می‌شود این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواسته‌اند تا در این باره توضیح دهد.

همچنین ناوالنی گفته برخلاف آنچه نشریه آلمانی اشپیگل گزارش داده، ملاقات مرکل با او محرمانه نبوده و کاملا علنی انجام شده است. او در این باره در حساب توئیتری خود نوشت: «ملاقاتی بود، اما نباید آن را محرمانه بنامید. این تنها یک ملاقات خصوصی با من و خانواده‌ام بود.»

به نوشته این وبگاه خبری این ملاقات بیانگر آن است که مرکل با جدیت پرونده ناوالنی را دنبال می‌کند و برایش مهم است.

تاکنون سخنگوی صدراعظم آلمان واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

گفتنی است صدر اعظم آلمان به تازگی گفته بود مقامات کشورش پرونده ناوالنی را «اقدام به قتل از طریق مسمومیت» تلقی می‌کنند و برلین در حال رایزنی با متحدان و شرکای ناتو و اروپایی خود برای تصمیم‌گیری در خصوص واکنش به این ماجراست.

بنا به ادعای مرکل، بررسی‌های صورت گرفته بر روی ناوالنی نشان می‌دهد او با یک سم عامل اعصاب از گروه موسوم به نوویچوک، ساخت روسیه، مسموم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار