سرمایه گذاری عظیم فولکس واگن برای تولید خودروهای الکتریکی

شرکت فولکس واگن با همکاری سه سرمایه‌گذار محلی دیگر ۱۵ مدل مختلف باتری برقی را تا سال ۲۰۲۵ در چین تولید خواهد کرد.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت خودروساز آلمانی فولکس‌واگن با برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری گسترده در سال‌های آینده، خود را برای ایفای نقش پیشگام در توسعه صنعت خودروهایی با انرژی جدید (NEV) آماده کرده است. روز دوشنبه شرکت Volkswagen AG VOWG_p.DE اعلام کرد که با همکاری سه خودروساز محلی دیگر قصد دارند حدود ۱۵ میلیارد یورو (۱۷.۴۴ میلیارد دلار) در زمینه حمل و نقل الکتریکی در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ سرمایه‌گذاری کنند.

استفان ولنشتاین، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن چین، گفت که این شرکت به همراه شرکای سرمایه‌گذار چینی خود تا پایان سال ۲۰۲۴ فقط در چین ۱۵ میلیارد یورو (حدود ۱۷.۵ میلیارد دلار آمریکا) سرمایه‌گذاری می‌کنند و این امر به حمل و نقل الکترونیکی این کشور کمک خواهد کرد. او این خبر را در همایش همکاری و توسعه NEVs چین و آلمان، که بخشی از دومین کنگره جهانی وسایل نقلیه انرژی جدید (WNEVC ۲۰۲۰) در هایکو، مرکز استان هاینان جنوب چین برگزار شد، اعلام کرد.

مدیرعامل گروه فولکس‌واگن چین با اشاره به اینکه این شرکت با تولیدکنندگان باتری چینی مانند Gotion High-tech Co.، Ltd. و CATL همکاری کرده گفت تا سال  ۲۰۲۵، فولکس‌واگن سالانه ۱۵۰ گیگاوات ساعت ظرفیت باتری در چین را تولید خواهد کرد. او افزود: "شرکت فولکس‌واگن از هدف‌گذاری سازمان آب و هوایی چین برای توقف انتشار CO2 قبل از سال ۲۰۳۰ و دستیابی به خنثی سازی کربن قبل از سال ۲۰۶۰ قدردانی می‌کند. ما در آینده به عنوان یک شرکت فعال در جهت سوق دادن محصولات به سمت انرژی برق و خنثی کردن کربن باقی می‌مانیم".


بیشتر بخوانید


هربرت دیس، مدیرعامل فولکس واگن AG، در سخنرانی ویدئویی در جلسه عمومی WNEVC ۲۰۲۰ گفت: " ۲۶ میلیون اتومبیل الکتریکی قرار است تا سال ۲۰۲۹ توسط فولکس‌واگن تولید شود که اکثر آن‌ها به چین تحویل داده می‌شود."

این شرکت سازنده اتومبیل مستقر در ولفسبورگ ساخت خودروهای الکتریکی را براساس معماری MEB خود در دو کارخانه چینی از ماه اکتبر آغاز می‌کند و باتری‌های EV را از CATL ، Guoxuan و A123  تأمین  می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.