سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش‌وپرورش است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این استان کاری مهم و کارشناسی شده و به عنوان یک نقشه راه ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در نشست با مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان که با هدف ارائه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش این استان برگزار شد اظهارداشت: تهیه و تدوین این سند، گام اول بود و گام بعدی و مهمتر اجرای آن با کیفیت خوب و موثر است.

امام جمعه زاهدان محدودیت امکانات و منابع انسانی را از مهمترین مشکلات حوزه آموزش‌وپرورش در سیستان و بلوچستان دانست و تصریح کرد: گاهی افراد انگیزه الهی و احساس وظیفه دینی و ملی ندارند و صرفا بدنبال ارائه گزارش هستند و گاهی کار به صورت موثر و مطلوب انجام نشده، اما افراد به دروغ گزارش کار می‌دهند و در مواردی هم به دنبال بزرگنمایی هستند که این‌ها از جمله موارد آسیب‌زا در سطح جامعه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان تلاش برای ارتقای ایمان و انگیزه نیرو‌ها را از جمله موارد مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر با برنامه‌ریزی مناسب در این خصوص کار به خوبی صورت گیرد می‌تواند مانعی درونی برای جلوگیری از خطا و اشتباه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: آموزش مهارت انجام کار، تبادل تجربیات و ارائه راهکار اجرای امور از دیگر موارد مهم و موثر در جهت رشد و بهره‌وری مناسب است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان خواستار نظارت جدی آموزش‌وپرورش در حوزه اجرای سند تحول بنیادین در سطح مدارس استان شد و اظهارداشت: ارائه گزارش آماری کیفیت را مشخص نمی‌کند و نیاز به نظارت و ارزیابی جدی دارد البته این نظارت نباید شکل مچ‌گیری به خود گیرد بلکه باید به گونه‌ای مدیریت شود تا عاملی برای رشد باشد.

امام جمعه زاهدان گفت: انجام هر کدام از این امور، سخت و زمان‌بر خواهد بود، اما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا در این مسیر حرکت کنیم و به دنبال ایجاد یک فرهنگ مناسب باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار