کرمانشاه حرف اول کارآفرینی را در کشور می‌زند

رئیس کانون کارآفرینی استان کرمانشاه گفت : کرمانشاه حرف اول کارآفرینی را در کشور می‌زند، اما از مسئولین کسی به فکر کارآفرینی نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سجاد سنجابی رئیس کانون کارآفرینی استان کرمانشاه با انتقاد از بی توجهی مدیران استان به حوزه کارآفرینی، گفت : در کشور حرف اول کارآفرینی را می‌زنیم، اما متاسفانه از مدیران ما جز مدیران ارشد استان، کسی به کارآفرینی توجهی نمی‌کند.

او گفت : کارآفرینان در کرمانشاه برای اینکه کارشان را راه اندازی کنند، منتظر کمک کسی نمی‌مانند و همین مسئله باعث شده تا در کشور شاخص باشند و بتوانیم کرسی ملی این حوزه را برای استانمان بگیریم.

رئیس کانون کارآفرینی کشور افزود: با این شرایط، از مدیران استان کسی هیچ کاری از ما نمی‌خواهد و زمانی هم که نامه به آن‌ها می‌دهیم و درخواستی داریم، جوابی نمی‌دهند.

او افزود: هرچند برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان عضو هیات امنای این کانون هستند، اما متاسفانه ارتباطی با کانون نمی‌گیرند، درحالی که اگر این روابط ایجاد شود، از همه استان‌ها توانمندتر و قدرتمندتر خواهیم شد.

سنجابی گفت: در استان کانون‌هایی مشابه کانون کارآفرینی استان مانند کانون اتاق بازرگانی، کانون اداره کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی و ... داریم، اما هیچ موازی کاری با آن‌ها نداریم و علاقمندیم که با همه آن‌ها کار کنیم.

برخی از مسئولین با بخش خصوصی هماهنگ نیستند

 جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت استان کرمانشاه و عضو هیات امنای کانون کارآفرینی استان گفت: متاسفانه در کرمانشاه برخی از مسئولین ما با بخش خصوصی هماهنگ نیستند و این اعتقاد را هم ندارند که اگر برای حل مشکلات حوزه اشتغال از بخش خصوصی کمک بگیرند، موفق‌تر خواهند بود.

او گفت: اگر بخواهیم مشکلات استان را حل کنیم، باید همه در کنار هم باشیم و با همدلی کمک کنیم تا موانع را برداریم.

راه اندازی مرکز مشاوره شغلی به حوزه کارآفرینی

 فرزاد ویسی معاون پژوهشی دانشگاه رازی و عضو هیات امنای کانون کارآفرینی استان با بیان اینکه دانشگاه رازی از مدت‌ها پیش با راه اندازی مرکز مشاوره شغلی به حوزه کارآفرینی ورود کرده، گفت: در حیطه آموزش‌های کوتاه مدت، بلند مدت و برگزاری استارتاپ‌ها این آمادگی را داریم که تمام امکانات خود را برای ترویج کارآفرینی در استان در اختیار کانون قرار دهیم.

نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و عضو هیات امنای کانون کارآفرینی استان نیز به ظرفیت‌های بالای کرمانشاه درحوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: وجود چنین ظرفیتی در استان می‌تواند بستری بسیار مناسب برای ورود کارافرینان علاقمند به این حوزه باشد و دراین راستا ما نیز حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

 امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و عضو هیات امنای کانون کارآفرینی استان با انتقاد از توجه کمرنگ کانون کارآفرینی کرمانشاه به حوزه گردشگری و صنایع دستی، گفت: درحالی که گردشگری یکی از محور‌های اصلی توسعه استان محسوب می‌شود، اما توجه به این حوزه در کانون کارآفرینی استان بسیار کمرنگ است که می‌خواهیم در این زمینه نیز ورود لازم را داشته باشند.

الهام اکبری رئیس کمیسیون جذب ایده، ابتکارات، تجاری سازی استارتاپ‌ها و اطلاع رسانی شورای مرکزی کانون‌های کارآفرینی کشور و استان کرمانشاه با تاکید براینکه کارآفرینی پیش فرض اشتغالزایی و به دنبال آن اشتغال پایدار است، گفت: ما در کانون‌های کارآفرینی افراد جوان، بااستعداد و نخبه دارای ایده را جذب، حمایت و هدایت می‌کنیم تا به سمت کارآفرین شدن پیش بروند.

او افزود: همچنین در این راه، با دعوت از پیشکسوتان حوزه کارآفرینی استان از تجربیات آن‌ها برای نسل جوان بهره می‌گیریم.

اکبری بااشاره به طراحی سایت کانون کارآفرینی استان، ادامه داد: در این سایت، بخشی را به منظور جذب ایده‌ها و ابتکارات افراد راه اندازی کرده ایم که هرکسی که دارای ایده‌ای است می‌تواند ایده خود را برایمان بنویسد و یا فیلمی از آن تهیه کند. در نهایت اگر این ایده قابلیت تجاری سازی داشت آن را پیگیری می‌کنیم.

 حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی و دبیر کانون کارآفرینی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه سال ۱۳۸۹ طرح شکل گیری کانون‌های کارآفرینی توسط شورای عالی اشتغال کشور تصویب شد، گفت: این کانون سال ۱۳۹۱ در استان کرمانشاه نیز راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون بصورت مستمر به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

او مهمترین اهداف شکل گیری این کانون را کمک به تصمیم گیری مدیران ارشد استان درحوزه کارآفرینی و شناسایی، ترویج و توسعه انواع کارآفرینی اعلام کرد و گفت: این کانون برنامه‌های مهمی از جمله مشاوره دادن به افراد تازه وارد به حوزه کارآفرینی، تهیه طرح‌های توجیهی، برگزاری دوره‌های تخصصی برای مبتدیان درحوزه کارآفرینی، مشاوره کارآفرینی در همه حوزه ها، آمادگی برای اجرای امور مربوط به کارآفرینی به تشخیص اداره کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی، برگزاری جشنواره‌های کارآفرینانه، شبکه سازی ملی به صورت ساختار یافته، تاسیس باشگاه کارآفرین، شناسایی طرح‌های درحال احجرا در استان و سوق دادن کارآفرینان به این سمت را در دستور کارقرار داده است.

عزیزی افزود: طبق برنامه، این کانون باید هر دو ماه یک بار تشکیل جلسه بدهد، اما متاسفانه به دلیل وجود برخی مشکلات طی شش ماه گذشته موفق به برگزاری جلسه هیات امنای این کانون نشده‌ایم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۵:۲۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
کرمانشاه حرف اول را می زند پس چرا انقدر بیکار دارد
آخرین اخبار