شروط ثبت نام خودرو تغییر می‌کند؟/ دردسر‌های عظیم پلاک‌های فعال برای ثبت نام خودرو!

شروط ثبت نام خودرو این روزها مورد بحث بسیاری از کارشناسان این صنعت قرار گرفته است؛ موضوعی که بسیاری را دچار مشکل می کند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اردیبهشت ماه امسال بود که برای سامان دادن به بازار خودرو وزارت صمت، شورای رقابت، کمیته خودرو و سازمان حمایت از مصرف کنندگان جلسه ای را برگزار کردند. در این جلسه نظرات مختلفی برای برقراری آرامش چه در حاشیه بازار و چه کارخانه داده شد که در نهایت طرح اجرایی شدن قرعه کشی برنده این کشمکش ها شد.

با وجود اینکه سال های گذشته نیز شاهد قرعه کشی برای خودرو بودیم، اما با توجه به اینکه در آن زمان ها این قرعه کشی شک و شبهه هایی داشت، این بار تصمیم گرفته شد که قرعه کشی متفاوت باشد و بر این اساس شروطی را نیز اعمال کردند.

در زمان اعلام قرعه کشی یکی از شروط این بود که افراد برای ثبت نام موظف هستند که ۱۰ درصد مبلغ خودرو ثبت نامی را در ابتدا واریز کنند و در صورتی که فرد در قرعه کشی برنده نشد، مبلغ واریزی پس از گذشت مدت زمانی به حساب شخص بازگردانده می شود. 

اما این شرط در ابتدا اعمال نشد و پس از مذاکرات و کشمکش ها لغو شد. در اولین قرعه کشی شروطی که گذاشته شد بر این اساس بود که، با هر کدملی فقط امکان ثبت‌نام و خرید یک دستگاه خودرو از خودروسازان وجود دارد. مشتریانی که در ۳۶ ماه اخیر اقدام به خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز کرده‌اند، مجاز به ثبت نام نیستند. دارا بودن گواهینامه رانندگی برای خریداران الزامی است.

همچنین سن خریدار خودرو باید بالاتر از ۱۸سال باشد و کد ملی، شماره تلفن همراه، مشخصات حساب بانکی، همه باید متعلق به شخص ثبت‌نام‌کننده باشد. افراد نباید پلاک خودرو فعال و نصب شده داشته باشند. خریدار خودرو، به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد و خودروی فروخته شده قابل صلح نیست.

 چنانچه در راستی‌ آزمایی مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی در بازه زمانی پس از تحویل خودرو، مشخص شود که خریدار از ضوابط عدول کرده یا در فرآیند ثبت‌نام صداقت نداشته است، خودروی او توقیف و مطابق با قانون با آن برخورد می‌شود.

هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند تحویل مشتری قرار می‌گیرد، حداکثر باید ظرف مدت سه‌ ماه برای استفاده از گارانتی به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خودروسازان مراجعه کند. مشتریان باید در ثبت شماره شبا خود در سایت فروش دقت کنند، چراکه مسئولیت ورود شماره شبا به صورت اشتباه و در نهایت برگشت پول به فرد دیگر بر عهده ثبت‌نام‌کننده است.

و در نهایت سند خودرو تا یکسال در رهن شرکت خودروساز باقی خواهد ماند. این موارد جزو شروط اولیه برای برگزاری قرعه کشی خودرو بود اما این شروط پایان ماجرا نبود و هر چه که می گذشت شاهد تغییر در شروط ثبت نام بودیم. 

گزارش -


بیشتر بخوانید


در دومین مرحله از قرعه کشی یک شرط جدید به این قرعه کشی اضافه شد، آن هم اینکه برای متقاضی دارای پلاک فعال انتظامی (نصب برروی خودرو) برای خود یا هر یک از اعضای خانواده، امکان ثبت نام میسر نخواهد بود.

کسانی که فاقد گواهینامه رانندگی یا دارای پلاک انتظامی فعال برای خود یا هریک ازاعضای خانواده خود، باشند و در این طرح ثبت نام کنند، ضمن کان لم یکن تلقی شدن ثبت نام تا ۳ سال امکان ثبت نام در کلیه طرح‌های فروش آتی محصولات شرکت ایران خودرو را نخواهند داشت.

فعال شدن شرط پلاک فعال خانواده در قرعه کشی خودرو!

در این رابطه مجید باقری، قائم مقام گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان به شرایط فعلی ثبت نام خودرو و ایجاد تغییراتی در آن اشاره کرد و سپس اظهار کرد: در حال حاضر به خاطر شبهاتی که پیش از این برای ثبت نام خودرو ایجاد شده بود و همچنین می‌گفتند که عده‌ای برای ثبت نام خودرو از اینترنت پرسرعت استفاده کرده و حق دیگر افرادی که این نوع اینترنت را ندارند ضایع می‌شود یا حتی اشاره به این موضوع که بخش قابل توجهی از ثبت نام کنندگان خودرو واسطه گر‌ها هستند.

وی افزود: به همین منظور شرایط جدیدی برای ثبت نام خودرو اعمال کردیم و مکانیزمی برای قرعه کشی خودرو‌ها در نظر گرفته شد تا مصرف کنندگان واقعی بتوانند در طرح فروش خودروسازان شرکت کنند، به شرطی که دارای حداقل ۱۸ سال سن و گواهینامه معتبر باشند و همچنین طی ۴۸ ماه گذشته هیچ خودرویی از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا خریداری نکرده باشند.

باقری در ادامه صحبت‌های خود همچنین به محدودیت جدید برای ثبت نام خودرو اشاره کرد و در این خصوص افزود که در حال حاضر طرح جدیدی مطرح شده که از هر خانوار یک کد ملی می‌تواند اقدام به ثبت نام خودرو کند.

اما مجدد بعد از گذشت مدتی این طرح نیز لغو شد و شرط پلاک از شروط ثبت نام برداشته شد، اما در مقابل شرط ۱۰ درصد نیز اعمال شد، یعنی از این به بعد قرار است که هر فرد برای ثبت نام خودرو ۱۰ درصد از مبلغ خودرو را پرداخت کند.  

گزارش -

تغییر شرایط ثبت نام خودرو در قرعه کشی

در این رابطه جعفر سرقینی سرپرست سابق وزارت صمت گفته بود: همه شرایط برای تحویل خودرو‌ها اعم از روش قرعه‌کشی برای توزیع خودرو و محدودیت‌ها برای ثبت‌نام در طرح‌های جدید فروش فوق‌العاده محصولات از مهرماه به بعد همچون روال سابق طرح‌های اجرا شده قبلی خواهد بود.

او بیان کرد: تنها یک شرط بر شروط قبلی اضافه شده است؛ اینکه متقاضیان ۱۰ درصد مبلغ خودرو را در زمان ثبت‌نام واریز کنند. این تصمیم برای این گرفته شده است که وقتی مبلغی از متقاضی برای ثبت ‌نام دریافت نشود، تعداد ثبت‌نام‌ها زیاد می‌شود و مردم می‌گویند " سنگ مفت، گنجشک مفت؛ فعلا ثبت ‌نام کنیم تا ببینیم چه پیش می‌آید".

سرقینی افزود: تفاوت دیگری هم که وجود خواهد داشت؛ این است که منتخبان بایستی ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از اعلام اسامی، مبلغ خودرو را تهیه و به حساب خودروساز واریز می‌کردند، اما اکنون این مهلت به ۱۲۰ ساعت (پنج روز) افزایش پیدا کرده است.

او در پاسخ به اینکه تکلیف ۱۰ درصد واریز شده برای مشتریان برنده نشده، چه خواهد شد و چه مدت طول خواهد کشید تا به حساب ثبت‌نام‌کننده باز گردد گفت: این ۱۰ درصد را ما از مردم دریافت نمی‌کنیم؛ این مبلغ از زمان ثبت ‌نام تا زمان اعلام منتخبان قرعه‌کشی در حساب واسط، در یک حساب بانکی به اسم فرد متقاضی خواهد ماند. در حقیقت این مبلغ در حساب فرد بلوکه شده و قابل برداشت نخواهد بود و وارد حساب خودروساز نخواهد شد.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: همچنان حداکثر زمان تعیین شده برای تحویل ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی مذکور یک تا سه ماه پس از ثبت‌نام قطعی متقاضیان خواهد بود. تعداد خودرو‌های قابل عرضه بیشتر شده و ماهانه به طور متوسط ۲۵ هزار دستگاه خودرو (طی دو مرحله که احتمالا هر دو هفته یکبار خواهد بود) از انواع تولیدات ایران‌خودرو و سایپا وارد سیستم فروش فوق‌العاده خواهد شد و منتخبان ظرف مدت یک تا سه ماه خودرو خود را تحویل خواهند گرفت.

حال با توجه به اینکه وزیر جدید برای این وزارت خانه معرفی شده است، باید منتظر موند و دید که شروط جدیدی برای این قرعه کشی در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
من یه پاترول ۱۳۷۱دارم ک درسال۱۴۰۰تعویض پلاک کردم الان پلاکش به اسم خودمه و فعال هم هست آیا میشه ثبت نام کرد
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۲۲:۰۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
با سلام

بنده وان پیکان مدل ۸۶ در سال ۹۱ خریدم ودر سال ۹۷ هم به نام خودم زدم آیا میتونم در قره کشی ثبت نام کنم لطفا اگه کسی میدونه منو یا امثال منو راهنمایی کنه خوب میدونم که خیلی ها هستن که اینجور موقعیت منو دارن ویه سواری هم لازم دارن
Iran (Islamic Republic of)
esmaeildarvishi
۰۸:۵۳ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
اگ مادری فقط بچه اول داشته باشه، و پلاک ماشین هم بنامش باشه میتونه ثبت نام کنه برا ایرانخودرو
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۰:۵۶ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
سلام خسته نباشی
مطلب عزیزان خوندم
حرفی نداشتم بگم
چون همه حرف دل ما ها را زدن
ان شاءالله به امید خدا اونکه ماشین نداره
ماشین داره بشه
اونکه ماشینش هم داره ماشین دار بشن
خدا یا به همه عزیزان تنی سالم و دلی خش و جیبی پر پول بده
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
ای بابا بم چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
من الان پلاک به نامم است و میتونم برای خودرو های ایران خودرو ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ا.......
۲۲:۲۸ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
من تا اول تابستان پلاک به نامم بوده ولی از اون موقع تا الان ماشین به نامم نیس به نامه پسرمه میتونم ماشین بخرم از ایران خودرو به صورت قرعه کشی ؟...
ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۸:۰۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
سلام من ماشین مدل ۸۲ دارم آیا میتونم ماشین ایران‌خودرو ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
ماشین مدل ۸۱ دارم میتونم ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
سلام ۶ماه پیش ماشینم و فروختم و اینکه از نمایشگاه نخریدم از دست خریدم میتونم ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
رئوف
۲۳:۴۶ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام
من یک ماشین نیسان پاترول وانتی ۱۵ سال پیش خریدم
۷ میشه فروختم طرف نماید پلاک بزنه به اسم خودش
تقاضای فک پلاکم کردم
ایا میتونم ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
سلام من یک سول پلاک به نامم نیست میتونم ثبت‌نام کردم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۴۵ ۲۸ تير ۱۴۰۱
این شرط نداشتن پلاک فعال واقعا مسخره هست.
اون فردی که وضعش خوبه که راحت میره نمایشگاه ماشین و هر مدل و هر رنگی می خواد میخره. اکثر افرادی که از سامانه خرید می کنند قشر متوسط جامعه هستند . که یا خودرو ندارند یا خودروی مستهلک دارند و قصد جایگزین کردن دارند که با این شرط مسخره ای که گذاشته شده در حق قشر متوسط و پایین جامعه ظلم شده.
Iran (Islamic Republic of)
جمال امینی
۲۰:۴۰ ۰۱ تير ۱۴۰۱
من در۲۵تیرماه۱۳۹۷ خودرورا ازایرانخودروتحویل گرفتم ودرمرداد ۱۴۰۰فروختم وبعدازیک ماه فک پلاک کردم چراحالانمیتوانم درقرعه کشی ایرانخودرو شرکت کنم
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد جعفری
۱۹:۱۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
دوست دارم ماشین داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۳:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
من اصلاً خودرو در خانواده نداریم بیمار صعب‌العلاج هم دارم باید ماهی یک بار از نقطه صفر مرزی ببرمش برا درمان اما وسیله ندارم این چه قرعه‌كشي هست که هر چه ثبت نام میکنم خبری نیست بعد یک نفر دیگه 2تا خودرو داره سومی هم برنده شده خدایا کمکم کن
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۵۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
سلام من برنده پیش فروش دنا پلاس شده ام اما بنامم وانت نیسان هست آیا مشکل ایجاد می‌کند یا میتونم مبلغ را واریز کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۱۰:۵۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
بچه دومم بدنیا اومده ولی خانمم گواهینامه نداره، میتونه ثبت نام کنه، خودم گواهینامه دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
بله
Iran (Islamic Republic of)
داوداینانلو
۲۳:۵۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
من تاکسی در می تونم خودرو ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
پلاک بنامم هست وخودرویی هم ازاین دو شرکت نگرفتم ایا میتونم ثبت نام درطرح فوق العاده داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۲۳:۰۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ببخشید من همسرم ۲ سال سابقه بیمه داره و یک هفته هم هستش ک فرم پر کرده چند روز طول میکشه تا بهش پیام بدن؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
من وانت پیکان دارم و پلاکش به نامم هست و سال ۹۳ از شخص خریدم الان برای شرکت در قرعه کشی ایران خودرو باید چکار کنم اگه به نام کسی دیگه کنم درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ماریا حنان
۱۶:۱۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
من خودرو به نام خودم دارم ولی از ایران خودرو یا سایپا نخریدم آیا میتوانم در فروش فوق العاده ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
طیب
۰۴:۴۰ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
عالی
Iran (Islamic Republic of)
تاجی 0668
۱۲:۴۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
با سلام من در سال 97یه خودرو از سایپا خریدم الان حدود 8ماه که فروختم و هرچی میزنم برای ثبت نام میگه شما خودرو خریداری کردید کسی میدونه تا کی نمیتونم ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام من با بدبختی ۱۲۰ وام گرفتم ولی الان این یک ماهه که فروش ۳ ماهه سایپا نداره .تکلیفمون چیه .ماشینم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۴۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
من پلاک تاکسی به نام است شرایط ثبت نام خودرو شخصی دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام بنده درسال ۹۹حواله ازشخصی خریدم که اوثبت نام کرده بود وموقعی خرید حواله بنامم خورد وظرف ۱۵روز بعد پشیمان شدم حواله رو فروختم به شخص دیگه وهیچگونه ماشینی ازشرکت نگرفتم فقط این مدت زمان بنامم بوده بعد پشیمان شدم ایامیتانم درقرعه کشی ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۰۰:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
ماشین ندارم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام
من تاکسی ایا می توانم ثبت نام خودرو کنم ۱۲سال پلاک به نام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام من قرعه کشی برنده شدم دنا ولی ماشبنم پلاک ۶۸ پلاکشده منکه پلاک اول هستم نباید پلاک ۳۰ باشه
Iran (Islamic Republic of)
سیستانی
۱۸:۰۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
من درسال قبل ثبت نام کردم قرکشی شد وپول من به مشکل خورد ایا میتوانم دوباره ثبت نام کنم حیچ گونه تا الان پلاک به نام من نیست ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام من ماشین به نامم هست چند سال از اون تاریخ بگذره من میتونم ثبت نام کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۳:۳۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
سلام 25 باره تبت نام کردم اما به نامم درنیومده ا
Iran (Islamic Republic of)
عابد فرجی
۲۰:۱۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام اگه تو قرعه‌کشی ماشین به اسم طرف دربیاد ونتونه پولشو جورکنه چه مدت از حق ثبت‌نام محروم میشه؟ لطفا زود جواب بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام کسایی که ماشین باری دارن می توانند سواری ثبت نام کنند
Iran (Islamic Republic of)
عباس قاسمی
۱۳:۳۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام خدمت شما من ۱۷ساله هستم و ماشین به نام من هست ایا جز پلاک فعال حساب میشوم و ایا میتوانم سال دیگر بعد از گواهی نامه ماشین ثبت نام کنم یا باید پلاک تعویض گردد و بعد از تعویض تا چند مدت نمیتوانم ثبت نام کنم یا ایا اصلا میتوانم ثبت کنم بعد از تعویض پلاک فوری؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا مقدسی
۱۳:۳۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
آیا اگر شخصی ماشینی برنده شد و نتوانست پول جور کند و از گرفتن آن صرف نظر کرد در مراحل بعدی میتواند ثبت نام کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
چرا فکری برای خودروهای فرسوده نمیکنین
Iran (Islamic Republic of)
خ ح
۲۱:۴۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام.
۱. من ماشین به نامم هست که سال۹۷ از نمایندگی سایپا خریدم. میتونم ماشین باری ثبت نام کنم؟ یا اینکه ماشین به نام فرزندم انتقال بدم؟
۲. برای ماشین های باری قیمت علی الحساب اعلام شده، این یعنی زمان تحویل چه قیمتی باید پرداخت بشه؟ قیمت روز کارخانه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام من ماشین به نام دارم چند سال باید بگذرد تا بتوانم مجددا از ایران خودرو ماشین ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
خزان
۱۱:۱۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
با سلام و خسته نباشید بنده در سال 97 از بنگاه ماشین گرفتم و ماشین بنام دارم آیا میتونم در ثبت نام ایران خودرو و سایپا شرکت کنم ممنونم که راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام ایا کسی که پلاک فعال بر ماشین پیکان دارد متونه ثبت نام کنه یا نه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام من چند سال پیش ماشین دسته دوم گرفتم پلاک به اسم خودمه میتونم خودرو ثبت نام کنم یانه
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۰:۴۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
آیا کسی که پلاک فعال برروی وانت بار دارد میتواند ازقرعه کشی خودرو ثبت نام کند
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل محققی
۲۱:۳۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
منتظرم زود جواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
اگر خوردو ثبت نام کردیم و به اسممون افتاد و ماشین و گرفتیم تا چندوقت دیگه میتونم دوباره ثبت‌نام کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
با سلام و عرض ادب اگر وجدان باشد باید قرعه کشی به کسی تعلق بگیره که تاریخ گواهینامه ش از همه قدیمی‌تر باشد یا کسی که هنوز پلاک ماشین به نامش نبوده من سال 75 حدؤد 26 سال پیش گواهینامه گرفتم هنوز نتونستم حتی موتوری بخرم برسه به ماشین 18 بار ثبت نام کردم هنوز خبری نشده صداقت دعا مکنم برام در بیاد حواله بفروشم پول پیکان مدل پایین برام بماند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
نمیخواید به مردم ماشین بدید ندید چرا به مردم دروغ میگید یعنی همه ماشینای تولیدی شما فقط از راه قرعه کشی فروش میره اگه اینجوریه چرا فرسوده ها اجازه ثبت نام ندارن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
وحید
۱۵:۱۴ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
کسی که در فروش فوق العاده برج ده برنده شده ایا سند ۱۴۰۱ میاد یا نه سه ماه هست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۳۱ ۲۴ دی ۱۴۰۰
سلام ،اعلام پلاک ممنوعیت پلاک فعال در قرعه کشی بیشتر شبیه جوکه، حضرت اجل کسانی که بالای ده تا بیست ساله که یه خودرو دارن و مدل خودرو اونها خیلی پایین هستش یعنی اسقاط و زیر اسقاتن و به دلایل زیادی نتونستن خودرو خودشونو به روز کنن ،چرا نمیتونن در قرعه کشی شرکت کنن ؟ آقایون قانونگذار و مسئول کمی فکر کنید شاید به یه راه حلی برسید که منطقی تر باشه !!!؟
Iran (Islamic Republic of)
شهرام شفیعی
۱۹:۱۱ ۱۴ دی ۱۴۰۰
ما که خودروی پراید مدل 80 اوراقی داریم چرا نمیتونم ثبت نام کنم .در صورتی که ما هم مثل بقیه میخوایم نقدآ پرداخت کنیم چرا به فکر آلودگی هوا نیستین لطفا چاره‌ای باندیشید
Iran (Islamic Republic of)
با سلام من احمدی
۰۸:۱۳ ۱۲ دی ۱۴۰۰
ماشین تاکسی دارم میتونم ی ماشین شخصی ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
میثم لرستانی
۲۲:۱۱ ۰۹ دی ۱۴۰۰
سلام.من یه ماشین دو سال پیش ب اسمم خریدن الان میخوام ثبت نام بکنم میگن نمیشه.برم فک پلاک و سندبزنم ب اسم طرف مشکلم حل میشه یا دیگه باید صبر کنم مدتش بگزره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام من برج۴سال ۹۷ماشین تحویل گرفتم که آن زمان قرعه کشی نبودامسال برج ۶فروختم وفک پلاک کردم حالاچرانمیتوانم ثبت نام کنم اما۱دلال ۱۰۰دسگاه ثبت نام میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
پرایدچیه مگه .این همه شرطو شروط میذارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سلام من شراکت تاکسی دارم.
میتونم شراکت خودرو قرعه کشی شرکت کنم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۰:۵۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سلام چرا فکری برای ماشین های مدل پایین نمیکنید .چرا ما نمی‌توانیم در قرعه کشی ثبت نام کنیم.من یه پراید مدل 89دارم نمی‌توانیم در قرعه کشی شرکت کنم
Iran (Islamic Republic of)
۷طبقه زیرزمین!!!
۱۳:۲۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
ضمن عرض سلام وخسته نباشید"به نظربنده این طرح پلاک فعال در درجه ی اول بسیارعالیست!!!!اما به شرط وشروطها دوستان بسیاری ازافرادقشرپولداراکثرا تعدادزیادی پلاک به اسم ایشان ثبت هست که خداییش حقشون نیست دوباره یه ماشین صفردیگه بندازن زیرپاشون، امابایددرنظرگرفت که افرادی هستندکه پلاک فعال دارند ولی مدل ماشینشون زیراسقاط هست پس بایدپس ازبررسی اینکه چه اشخاصی واجدشرایط هستندونیازبه تعویض خودرو دارنداین طرح اجرایی شود باتشکر. گلوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
ماشینم مدل 85هردفعه میام تو خیابون گازمی دم دود زیادی می کنه میگم نوش جان اوناییکه بلد نیستن قانون درست بزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
بنده سال 85 از ایرانخودرو خودرو خریدم و ماشینم الان مستهلک شده ثبت نام اولیه ام نوشتم دارای پلاک فعال هستم از طرف ایرانخودرو جریمه شده ام و دیگر نمیتوانم ثبت نام کنم در صورتیکه شرایط اولیه ثبت نام افرادیکه پنج سال اخیر خودرو نخریده باشند میتوانند ثبت نام کنند و با واحد فروش ایرانخودرو تماس گرفتم کفتند بدلیل داشتن پلاک فعا جریمه شده اید لطفا راهنمایی بفرمایی
Iran (Islamic Republic of)
رضا ماهر
۱۸:۲۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
بی منطق ترین شرط برای ثبت نام پلاک فعال هست که سبب شده در درجه اول خیابان پر بشه از ماشین های از رده خارج چندین ساله دومین ضرر عده زیادی هستند که یا باید ماشین خودشان را بفروشند تا شاید قرعه کشی برنده شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
کاش مرحله پلی آف میزاشتن مثل جام جهانی تا ی شانس دیگه باشه ما که دوسال پیش خودرو فروختیم این حذفی وجهارسال یک بار نبود
Iran (Islamic Republic of)
سلیم
۱۶:۱۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
سلام بنده یه پراید مدل پایین دارم پلاک به نام خودم دارم من هم دلم میخواد یه پراید سفر داشته باشم باید طرح پلاک برداشته شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
لعنت خدا بر شما باد
ماشینهای مدل پایینو باید بدون قرعه کشی ثبت نام کنید نه اینکه شرایطو طوری میچینید که فقط دلالها راحت ثبت نام کنن
لعنت خدا برشماها باد.
آمین.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
چرا به کسانی که ماشین های مدل پایین دارن و خودشون بهتر از همه میدونن ثبت نام نمیکنن
.....
لعنت خدا به کسانی که ظلم میکنن و از خدا میخام دردی بگیرید که درمان نداشته باشه
مدل ماشین من 82 پرایده.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
چرا به کسانی که ماشین های مدل پایین دارن و خودشون بهتر از همه میدونن ثبت نام نمیکنن
.....
لعنت خدا به کسانی که ظلم میکنن و از خدا میخام دردی بگیرید که درمان نداشته باشه
مدل ماشین من 82 پرایده.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
چرا به کسانی که ماشین های مدل پایین دارن و خودشون بهتر از همه میدونن ثبت نام نمیکنن
.....
لعنت خدا به کسانی که ظلم میکنن و از خدا میخام دردی بگیرید که درمان نداشته باشه
مدل ماشین من 82 پرایده.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
به نظر من این شرط پلاک فعال خیلی مزخرفه چون من ماشین داشتم فروختم سند بنام خریدار زدم الآنم پلاک روی هیچ ماشینی نصب نیست پس چرا نمیتونم ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد جعفری
۱۹:۱۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
16 متری حافظ جنب نانوایی
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۲۳:۲۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
اخه این شرط پلاک فعال چه شرط مسخره ایه بابا اصلا یکی مدل ماشینش ۸۰ عه ... یا هرچی نباید ماشینشو بعد به خرج افتادن عوض کنه ؟! جمعش کنید این مسخره بازیارو
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
سلام بنده یک سواری پراید مدل ۱۳۷۸ دارم نمی تونم با خانواده ام یک مسافرت بروم چون همش خراب میشه زمین داشتم روستا فروختم تا برای راحتی خانواده ام ماشین ثبت نام کنم.این شرط پلاک فعال گذاشتید دارید به حال ما قشر کم درامد و پرجمعیت جفا می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
چرا شخصی که دارای خودروی مدل پاین باری هست نباید بتواند خودروی سواری ثبت نام کند من مالک وانت مزدا مدل ۸۱ هستم وخودروی سواری ندارم
Iran (Islamic Republic of)
مهراد
۲۱:۳۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ایاکسی ک پلاک ماشین عمومی فعال داشته باشه(مث مینی،بوس)میتونه ثبتنامکنه واسه فروش فوق العاده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
تاکسی داخل شهر
۱۹:۰۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
پلاک عمومی نباید مشمول این موضوع باشه
منی که تاکسی درون شهری دارم چه گناهی کردم؟؟؟؟؟ما رو از شهر نمیزارن بیرون بریم..یا جریمه میکنند.بارها گفتند پلاک عمومی استثناست اما وقتی تو سایت میریم میگه نمیشه...زنگ هم که میزنیم میگن اونیکه مصاحبه کرده بیخود گفته...
آیا این درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۴۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
سلام.بنده قبلا با اینکه پلاک فعال به اسمم بود بود در قرعه کشی ایرانخودرو و سایپا شرکت کردم که برنده هم نشدم .حالا ماشین ب اسمم ندارم پلاک فعالم نیست طبیعتا به اسمم ولی موقع ثبت نام تو طرحهای جدید که هستن وقتی ثبت نام میکنم ،میگه چون قبلا با اینکه پلاک فعال به اسمت بوده ثبت نام کردی الان نمیتونی!میخواستم بپرسم راهی هست برا اینکار یا مدت زمان داره باید منتظر بمونم؟
خواهشا کسی اگه میدونه راهنمایی کنه .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۲۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
اگر ۲۰ درصد وجه را دریافت کنن بهتر است .اینجور دلالان ی پولی کف دسته یکی میزارن ثبت نامه میکنن.بعد خودرو واسه خودش برمیدارن.و تو بازار میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
اکبرى
۱۷:۵۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
به نظر من شرط پلاک فعال خیلى شرط احمقانه اى است براى اینکه خیلی ها ماشین دارند ولى ماشینشون فرسوده شده ولى نمى تونند اسم بنویسند اینا مصرف کننده واقعى هستند ولى بقیه برا فروشش مينويسند البته خودتون هم میدونید ولى....
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۰۲:۱۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
لطفا میشه بگید چند نفری این طرحو ریختید و بودجش چقدر بوده؟؟؟؟خدارو شکر من ماشین دارم ولی این طرحهاتون حرف نداره ادامه بدید شاید تاچندماه دیگه پراید بشه 8 ملیون
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۴۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
هر جوری دلشون میخواد با مردم رفتار میکنن کجای دنیا همچین چیزی هست
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی موسوی
۰۰:۴۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
سلام تحویل خودرو به سازمان ها و موسسات طرح خوبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
ما تحریم هستیم یعنی چیزی صادر و وارد نمیشه وقتی چیزی وارد نمیشه چطور میشه گرون خریده باشیم تا به تبع ان تمام مشتقات و زیر مجموعه کالای وارداتی را گرون کنیم. اهن را ارزون کنید، ماشین رو ارزون کنید ،دلار را حذف و بی ارزش کنید ،قول میدم بیشتر سود کنید
Iran (Islamic Republic of)
نصیروندمغان گرمی
۱۷:۰۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
سلام.باید ثبت نام فروش فوق العاده بصورت قرعه کشی بدون دریافت هیچ نوع وجهی صورت گیرد چون اکثریت قشر متوسط و پایین جامعه هیچ پولی برای ثبت نام ندارند ولی بعد قرعه کشی و برنده شدن میتوانند با قرض و فروختن اموال یا طلای همسرشان پول جور کنند پس این شرط ظلم در حق قشر پایین جامعه است باید شرط سنی ثبت نان نیز افزایش یابد و به بالای25 سال برسد و خرید فروش خودروی صفر با کارکردکمتر از یکسال در هرمکان ممنوع و جریمه و پلمپ شوند،همچنین هر فرد فاقد خودرو امکان ثبت نام داشته باشد چون خودرو یک وسیله شخصی است نه خانوادگی،همچنین قیمتها باید کاهشی باشد و خودروسازان به هر نحو ممکن تیراژ خودروهای تولیدی خود را باید بالا ببرند تا قیمتها شکسته شود.از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی جلالی
۱۱:۳۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
آیا کسی که یک ماشین ۱۵ سال پیش خریده و الان از همان ماشین استفاده می کند ، مجاز به ثبت نام می باشد یا خیر؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۳۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
هرچهارسال یه نفر میتونه یه خودرو ثبت نام کنه ولی فکر کنم اون قانون جام جهانیها هرچهار سال یه بار برگزرار میشه ولی بازم خوبه فوتبالمون که جایی نرسید ولی قانون جام جهانی به جای جام آوردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
آقایون به خدا نخرید سزای گران فروشی نخریدن
Iran (Islamic Republic of)
انسان
۰۱:۲۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
خدایا پناه میبرم به تو....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
برای همتون متأسفم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
دولت بی‌تدبیری ناامید ی
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۳:۵۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
من چهار سال پیش ماشینمو فروختم به یه نزول خور ک پولش دوبرابر شده بود
پلاکم فک نکرده منم پیداش نمیکنم شنیدم ده دست دیگ گشته
الان ک من سال ۹۴ ماشین دادم رفته نمیتونم پلاکم رو عوض کنم چیکار کنم وکالت تعویض پلاک بهش دادم
الان ب ماشین احتیاج دارم ولی با وجود پلاک نمیتونم ثبت نان کنم
Iran (Islamic Republic of)
KhosraviSamad
۲۳:۱۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
داداش زرت زرت سایت فروش ماشین رو باز مکنین یه بار هم به فکر کشاورزای بدبخت باشین مال تراکتور و هم باز کنین یکی بداد کشاورزای بدبخت برسه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۱۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
بایدشروط قبلی وشروط جدیددر طرح فروش اعمال شود هستند کسانی که بیش ازبیست سی سال گواهی نامه رانندگی دارند وطی این مدت ازاتومبیل های دست دو و سه از بازار آزاد خریداری واستفاده نموده اند که با توجه به قرعه کش هیچ امیدی نیست که صاحب اتومبیل ( نو با نرخ دولتی) بشوند جهت رعایت عدالت باید به این قبیل متقاضیان خارج ازطرح قرعه کشی اتومبیل واگذار شود.
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۲۳:۱۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
یعنی همه جای دنیا همچین قانونهایی برای خودروهای بی کیفیت میزارن؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۰۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
خریداران خودرو همه بی وجدان هستم از یک طرف جانشون درمیاد برا 45 هزار یارانه از طرف دیگر 140 ملیون میدن پراید است همه جور رو از کجا میارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
خیلی گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
از وزیر جدید آبی گرم نمیشه
شرطی که صد در صد به نفع خودرو سازه
ده درصد و دادی تا چند ماه باید منتظر پولتباشی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۰۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
باید ثبت نام کننده کل مبلغ خودرو را در حساب شخصی خود داشته و در صورتی که برنده شد گواهی سپرده بانکی ارائه دهد.در صورتی که برنده قرعه کشی شرایط نداشت آن خودرو باید در قرعه کشی بعدی دوباره به ظرفیت اضافه شود و مجدد قرعه کشی شود و نباید چیزی بعنوان ذخیره تعریف کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
تا روزی که. پویش (نه) به خرید صفر کیلومتر راه نیفتد و مردم برای خرید این فرغون های پیت حلبی اینگونه صف بکشند هر شرایطی جدید را برای مردم قرار میدهند
Iran (Islamic Republic of)
پدر رنج کشیده
۲۰:۰۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
دوستان هر کجا تو هر کشوری انحصار طلبی باشه همینه این دو خودروساز تو ایران قیم مردم هستند میگن حکومت خودرو وارد نکنه تا ما هرکاری دلمان خواست سر این ملت بیاریم هر کس هم از مقامات جلویمان ایستاد تتمیعشان میکنیم این دو امپراتوری خون مردم کردن تو شیشه تو ایران کسی نمیتونه جلو انها مقاومت کنه چرا چون فورا اون مقام میارن توخط خودشون خواهش میکنم این پیام را به سمع رهبر انقلاب برسونید
Germany
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
چه خبره قبلاً هیچکس خودرو نمی‌خواست با وام ماشین بفروش می‌رسید اگر وارد کنن هم ارزانتر است هم رقابت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
الکیه اینا
۱۲
آخرین اخبار